سه‌شنبه 29 خرداد 1403

هشدار سیلاب در 11 استان کشور

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
هشدار سیلاب در 11 استان کشور

امروز در نوار شمالی کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز، ارتفاعات کرمان، یزد، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان برای ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک و بارش تگرگ رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در سه روز آینده برخی مناطق کشور وزش باد و گردوخاک دارند نسبت به وقوع سیلاب در 11 استان کشور هشدار داد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در نوار شمالی کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز، ارتفاعات کرمان، یزد، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان برای ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک و بارش تگرگ رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شدت بارش‌های امروز در زنجان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، غرب اصفهان، آذربایجان‌غربی، اصفهان، سمنان و گلستان است که برای این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

گودرزی توضیح داد: شنبه و یکشنبه در برخی نقاط شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، دامنه‌های مرکزی زاگرس، بخش‌هایی از مرکز، ارتفاعات کرمان، یزد، شمال و شرق فارس، رگبار، رعدوبرق و وزش باد‌های شدید موقت دارند و بارش‌ها تا اواسط هفته آتی در کشور تداوم دارد.

وی افزود: در 3 روز آینده در برخی مناطق شمالغرب، شمال‌شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و جنوب کشور، وزش باد‌های شدید پیش‌بینی شده است که سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران امروز باد و گرد و خاک دارد.

از میان اخبار

کسری خدمت جدید برای مشمولان سربازی

تداوم ابهام‌ها در ماجرای سعدآباد؛ فرشی پیدا نشده است