شنبه 14 مهر 1403

هشدار مسافرتی به اتباع استرالیا در آمریکا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشدار مسافرتی به اتباع استرالیا در آمریکا

تهران - ایرنا - آژانس مسافرتی دولتی استرالیا "اسمارت‌تراولر" با اشاره به ناامنی‌های ناشی از برخی تظاهرات خشونت‌آمیز در اعتراض به نژادپرستی در آمریکا از اتباع استرالیا در آمریکا خواست که مسافرت نکنند و از تجمعات دوری کنند.

به گزارش پایگاه خبری "ناین نیوز"، در پی تظاهرات خشونت‌آمیز در شهرهای آمریکا در واکنش به کشته شدن "جورج فلوید" مرد سیاهپوست در مینیاپولیس، به استرالیایی‌ها در آمریکا هشدار داده شده که از تجمعات بزرگ دوری کنند و از توصیه‌های مقامات آمریکا تبعیت کنند.

استقرار گسترده پلیس و نیروهای گارد ملی و مقررات منع رفت و آمد در شهرهای لس آنجلس، آتلانتا، فیلادلفیا و سایر شهرهای بزرگ موفق به توقف ناآرامی‌ها نشده است.

آژانس مسافرتی دولتی استرالیا اعلام کرد: تظاهراتی در تعدادی از شهرهای آمریکا جریان دارد و برخی شهرها مقررات منع تردد اعلام کرده‌اند. برخی تظاهرات به خشونت گراییده است. از تجمعات بزرگ دوری کنید و از توصیه‌های مقامات محلی پیروی و رسانه‌های محلی را دنبال کنید.

ناآرامی در شهر مینیاپولیس و پس از مرگ فلوید در روز دوشنبه گذشته در اسارت پلیس در خیابانهای شهر آغاز شد. در فیلم‌هایی که رهگذران گرفتند دیده می‌شود که یکی از ماموران پلیس به نام "درک چاوین" حدود 9 دقیقه روی گردن این مرد سیاهپوست زانو زده است و در فیلم‌ها شنیده می‌شود که فلوید به پلیس گفته که نمی‌تواند نفس بکشد.

این مامور پلیس روز جمعه بازداشت و به جنایت درجه 3 متهم شد اما تظاهرات مسالمت‌آمیز و تجمعات خشونت‌امیز ادامه یافت.

*س_برچسب‌ها_س*