جمعه 7 اردیبهشت 1403

همکاری فنی و حرفه‌ای و بنیاد شهید استان همدان برای توانمند سازی خانواده‌های ایثارگران

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
همکاری فنی و حرفه‌ای و بنیاد شهید استان همدان برای توانمند سازی خانواده‌های ایثارگران

همدان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان از انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی با بنیاد شهید و امور ایثارگران و کانون انجمن صنفی برای توانمندسازی خانواده‌های ایثارگر استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، «وهب مختاران» روز چهارشنبه در آیین امضا این تفاهم نامه همکاری، افزود: این اقدام با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد اشتغال پایدار و مولد انجام می سود.

وی گفت: در راستای ارائه خدمات و ایفای مسئولیت های مدنی، فرهنگی و اجتماعی و به منظور توانمند سازی جامعه هدف این تفاهم نامه امضا و اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه نیاز سنجی آموزشی، امکان سنجی و شناسایی دوره های مهارتی متناسب با نیاز بازار از تعهدات بنیاد شهید در این تفاهم نامه است، اظهار داشت: معرفی متقاضیان واجد شرایط به مراکز دولتی و غیردولتی (آزاد) سازمان بر اساس رشته های اولویت دار منطقه جغرافیایی مبتنی بر رسته های الویت دارشغلی از دیگر تعهدات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در این تفاهم نامه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان بررسی نتایج نیاز سنجی آموزشی انجام شده با همکاری کارشناسان معرفی شده به منظور اولویت بندی در تدوین استانداردهای شغلی و شایستگی و اجرای آموزش های موضوع تفاهم نامه را از تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ذکر کرد.

به گفته وی، همچنین نظارت بر نحوه اجرای آموزش مطابق قوانین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از دیگر تعهدات این اداره کل است.

استان همدان دارای 22 مرکز و شعبه دولتی و 198 آموزشگاه خصوصی ویژه آموزش های فنی و حرفه ای است.

برچسب‌ها