چهارشنبه 18 مهر 1403

همکاری مردم برای سفیدن‌شدن وضعیت قصرشیرین ضرورت دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
همکاری مردم برای سفیدن‌شدن وضعیت قصرشیرین ضرورت دارد

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار قصرشیرین گفت: همکاری و همراهی مردم با ستاد کرونا برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و مهم تر از همه ماندن در منزل برای سفیدشدن وضعیت این شهرستان ضروری است.

مرادعلی تاتار روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعمال محدودیت ها تا زمان اعلام ستاد ملی کرونا در شهرستان ادامه دارد و قانون منع تردد برای خودروهای پلاک غیربومی انجام می شود و از مردم نیز می خواهیم همان گونه که تاکنون کمک کرده و مشارکت لازم را داشته اند تا پایان ریشه کنی کامل ویروس کرونا همراهی لازم را داشته باشند.

وی اظهارداشت: نظارت تیم های بهداشتی در شهرستان بر مشاغل گروه یک و 2 برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی به طور مستمر انجام می شود و با متخلفانی که سلامت مردم را به خطر می اندازند نیز برخورد قانونی صورت می گیرد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: از مردم درخواست می کنیم برای مهار موج سوم کرونا حتما رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و همچنین پرهیز از برپایی دورهمی‌های خانوادگی و شب‌نشینی‌ها را جدی بگیرند.

تاتار اضافه کرد: مشارکت اصناف، بازاریان و مردم فهیم قصرشیرین در رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکنون خوب بوده و از مردم استمرار همکاری را برای رعایت موازین بهداشتی داریم.

او ادامه داد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون 396 تن در قصرشیرین به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند که از مجموع مبتلایان 17 تن فوت کرده اند.

وی اظهار داشت: اکنون در بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین یک تن بستری و تحت مراقبت قرار دارد.

فرماندار قصرشیرین گفت: طرح شهید سلیمانی نیز توسط تیم های نظارتی شبکه بهداشت و درمان با همکاری بسیج و جمعیت هلال احمر برای پایش خانواده ها و ارایه آموزش ها به صورت هرخانه یک پایگاه سلامت در حال اجرا است.

او گفت: اعمال محدودیت ها و منع تردد به طور یقین در کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا تاثیرگذار است و تمامی این اقدام ها برای حفظ سلامت مردم اجرایی می شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، 2 معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این مرزها انجام می شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*