جمعه 28 اردیبهشت 1403

همکاری مردم در کاهش تردد بین شهری در اصفهان ضروری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
همکاری مردم در کاهش تردد بین شهری در اصفهان ضروری است

اصفهان - ایرنا - سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: با هدف کاهش ابتلای به ویروس کرونا همکاری همه جانبه شهروندان در کاهش تردد بین شهری در این استان ضروری است.

حجت اله غلامی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: پلیس راه همراه با نیروهای امدادی و راهداری و حمل و نقل برای کنترل تردد در جاده‌های استان اصفهان همکاری دارند.

وی اظهارداشت: همکاری مردم در رعایت پروتکل بهداشتی و کاهش ترددهای بین شهری لازم است و در صورت بی‌توجهی به مصوبات ستاد کرونا با افراد و مشاغل مشمول قانون برخورد قانونی و اعمال جریمه انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت های ترافیکی در روزهای گذشته میزان تردد در جاده‌های این استان را 24 درصد نسبت به روزهای پیش از آن کاهش داده است.

به گفته غلامی بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا محدودیت‌های تردد تا 16 آبانماه برای مناطق مختلف کشور پیش بینی شده که کنترل تردد و تعطیلی برخی از مشاغل در راستای این طرح اجرا شده است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان بیان کرد: با اعمال محدودیت‌ها از روز دوشنبه این هفته میزان تردد در جاده های استان اصفهان 24 درصد، میزان خروج از شهر اصفهان 20 درصد و ورودی به کلانشهر اصفهان 24 درصد کاهش یافته که این برنامه تا پایان این هفته ادامه دارد.

وی محدودیت‌های مشاغل در برخی از شهرستان‌ها برای کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا را اجتناب ناپذیر دانست و اضافه کرد: در بقیه شهرستان ها باید اصول بهداشتی رعایت شود که مقامات قضایی با تیم بهداشت و درمان در برخورد نسبت به افراد و مشاغل بی توجه به اصول بهداشتی همکاری می‌کنند و این دسته از اصناف پلمپ خواهند شد.

غلامی ادامه داد: مشاغل گروه‌های 2، سه و چهار شهرستان های اصفهان، گلپایگان، خوانسار، شاهین شهر و میمه، نجف‌آباد و سمیرم، کاشان، شهرضا و مبارکه تا یک هفته آینده تعطیل هستند.

به گزارش ایرنا، گروه شغلی شماره 2 شامل پاساژها، مراکز خرید، بازارهای روز، موارد فروش مواد غیرغذایی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز شماره‌گذاری خودرو، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلای‌ها، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب‌میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌های پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش فروشی‌ها، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی، خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

گروه شغلی شماره سه شامل مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینماها و تئاترها، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کاهش فعالیت حمل و نقل عمومی درون‌شهری، کاهش زمان فعالیت ادارات و مراکز غیردولتی و برگزاری آزمون‌های حضوری است.

گروه شغلی شماره چهار شامل برگزاری انواع مراسم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، مدرسه‌های شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی، چاپخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و مراکز عرضه مواد دخانی، بازی‌ها و مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های ورزشی سالنی و دورکاری شاغلان گروه‌های حساس است.

بر اساس آخرین آمار رسمی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا کنون بیش از 646 هزار نفر بطور قطعی به کرونا مبتلا شدند که از بین آنها دست کم 37 هزار نفر جان باختند و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

*س_برچسب‌ها_س*