دوشنبه 16 مهر 1403

هنر امام جمعه تبریز در بازسازی "اعتماد" مردم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
هنر امام جمعه تبریز در بازسازی "اعتماد" مردم

آنچه که حضور مردمی و بدون تشریفات امام جمعه تبریز در این سالها التیام بخشیده همان اعتماد و ارتباط میان مردم و حاکمیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛ دیروز و امروز پست هایی در فضای مجازی دیدم که برایم یادآور شد که پنج سال از انتصاب حاج آقا آل هاشم به عنوان امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی می‌گذرد.

گویی دیروز بود اما عمری گذشته و اتفاقاتی شیرین و تلخ در این سالها رخ داده است. اما آنچه میخواهم از آن منظر به این پنج سال نگاه کنم "اعتماد" است؛ همان گمشده ای که جامعه ایرانی در سالهای اخیر به شدت از آن رنج می‌برد و این مساله در جامعه کوچکتری به مانند تبریز ملموس تر است.

اعتماد را سرمایه اجتماعی گفتمان‌ها و حاکمیت‌ها عنوان می‌کنند و هر چه این مساله درصد بالایی داشته باشد همانقدر اوضاع جامعه روبراه است و امور در مسیر پیش می‌رود و مردم و حاکمیت دست در دست هم زندگی را می‌سازند اما در حالت عکس اوضاع جامعه بغرنج می‌شود و رنج بیشتر می‌شود.

آنچه که حضور مردمی و بدون تشریفات امام جمعه تبریز در این سالها التیام بخشیده، همان "اعتماد" و ارتباط میان مردم و حاکمیت است. مساله ای که در سالهای قبل از آن به طور ملموس دچار خدشه و شکاف بود.

"دسترس پذیری" یکی از عواملی است که اعتماد میان مسئولین و مردم را ترمیم و بالا می برد و این همان نکته ای است که سید شریف بدان اهتمام اساسی داشته و نتیجه آن بر همگان عیان است.

حضور میان مردم ارتباط، مستقیم با نخبگان، جوانان و قشرهای مختلف مردم اولویت هایی است که رعایت شده و دسترس پذیری را به عنوان عامل بالا برنده اعتماد عمومی محقق کرده است، و این باید الگو باشد و قدر دانسته شود.

به قلم سجاد حسین زاده؛ کشنگر و فعال رسانه ای

انتهای پیام /