جمعه 15 تیر 1403

هوای پایتخت ناسالم است / این مناطق وضعیت قرمز دارند

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
هوای پایتخت ناسالم است / این مناطق وضعیت قرمز دارند

اقتصادنیوز: کیفیت هوای تهران هم اکنون با میانگین 109 در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های سنی حساس قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا روز چهارشنبه 13 تیر و در ساعت انتشار خبر بر روی این عدد قرار دارد که در این شرایط به کودکان، بیماران قلبی و ریوی و همچنین زنان باردار توصیه می‌شود از تردد در فضای باز خودداری کنند.

همچنین این شاخص در 24 گذشته با میانگین 116 در وضعیت نارنجی و آلوده نیز برای گروه‌های سنی حساس بود.

بر اساس اطلاعات سنجش کیفیت هوای تهران، چهار منطقه در وضعیت قرمز (آلوده برای همه افراد) قرار دارد ولی در سایر نقاط پایتخت وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

پایتخت نشینان از ابتدای امسال تاکنون، پنج روز هوای پاک، 84 روز هوای سالم، 15 روز هوای ناسالم برای گروه سنی حساس و یک روز هم هوای ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی استنشاق کردند.

خبر مرتبط ترافیک صبحگاهی در معابر تهران پرحجم است / این بزرگراه ها ترافیک دارند

اقتصادنیوز: معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، از شروع ترددها و آغاز ترافیک صبحگاهی در سطح معابر پایتخت خبر داد.

از ابتدای سال جاری تا امروز 10 روز هوای پاک، 218 روز هوای قابل قبول، 98 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 12 روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک یا سبز، 51 تا 100 در شرایط قابل قبول یا زرد، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، 151 تا 200 در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و 301 تا 500 در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
هوای پایتخت ناسالم است / این مناطق وضعیت قرمز دارند 2