دوشنبه 16 مهر 1403

واحدهای صنفی بی‌توجه به کرونا در خلخال پلمب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
واحدهای صنفی بی‌توجه به کرونا در خلخال پلمب شد

اردبیل _ ایرنا _ فرماندار خلخال گفت: در هفته جاری 10 واحد صنفی بی‌توجه به مواد پیشگیرانه از کرونا در این شهر پلمب و تعطیل شد.

فریدون بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت و بازرسی بهداشتی اماکن صنفی افزایش یافته و اماکن صنفی دارای تخلف بهداشتی بدون تذکر و اخطار شفاهی و یا کتبی قبلی پلمب و فک پلمپ واحدهای صنفی متخلف فقط با دستور قرارگاه فرماندهی مقابله با کرونا صورت

می‌گیرد.

وی گفت: در بین واحدهای صنفی پلمب شده در هفته جاری چهار واحد نانوایی و 6 واحد صنفی در شغل‌های مختلف از جمله قصابی و قلیانسرا است.

بابایی افزود: علاوه بر این برای 29 واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هشدارهای ستاد کرونا پرونده تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی اظهارداشت: صاحبان واحدهای صنفی خلخال علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده موظف به استفاده دایمی از ماسک در محل کسب بوده و باید از ارائه خدمات به مشتریان فاقد ماسک پرهیز شود.

او با بیان اینکه هنگام توزیع اقلام ضروری مردم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله گوشت منجمد مرغ از هرگونه ازدحام جمعیت باید جلوگیری شود، گفت: انتظار از اداره صمت خلخال ارائه راهکاری مناسب برای توزیع این گونه کالاها است.

فرماندار خلخال افزود: افراد دارای زمینه بیماری قبلی و سالمندان حتی برای انجام امورات ضروری از حضور در مراکز پرتردد نظیر بانک‌ها پرهیز کرده و افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی نیز برای انجام امورات با جمعیت هلال احمر خلخال تماس بگیرند.

*س_برچسب‌ها_س*