چهارشنبه 18 مهر 1403

واحدهای صنفی شیروان با اجرای گام دوم فاصله گذاری هوشمند بازگشایی می شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
واحدهای صنفی شیروان با اجرای گام دوم فاصله گذاری هوشمند بازگشایی می شود

امین رضا مراتی گفت: اجرای گام دوم فاصله گذاری هوشمند و بازگشایی گام به گام واحدهای صنفی، برابر دستورالعمل های ستاد ملی لازم الاجرا بوده و در صورت مشاهده تخلف برابر مقررات برخورد خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین رضا مراتی فرماندار شهرستان شیروان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، اظهار داشت: با توجه به مصوبات ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و اتاق اصناف ایران و بخشنامه وزارت بهداشت در خصوص اجرای گام دوم فاصله گذاری هوشمند و بازگشایی گام به گام واحدهای صنفی، برابر دستورالعمل های ستاد ملی، لازم الاجرا و در صورت مشاهده تخلف برابر مقررات برخورد خواهد شد.

وی افزود: اجرای طرح از امروز مورخه 23 فروردین می باشد و واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی می بایست با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت نام و نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب ان در محل کسب اقدام نمایند.

مراتی ادامه داد: پاساژها و مجتمع های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف؛ آرایشگاه و سالن های زیبایی، آموزشگاه های رانندگی؛ رستوران ها، اغذیه فروشی و طباخی و فست فود؛ گرمابه، سونا و ماساژ؛ روز بازارها و نمایشگاه ها، بنگاه (املاک و اتومبیل)، مراکز بازی و تفریح و گیم نت؛ باشگاه های ورزشی و بدنسازی و مجتمع های آموزشی؛ تالارهای پذیرایی و سالن های مراسم؛ قهوه خانه ها و چایخانه ها وتریا صنوفی هستند که مجاز به بازگشایی نمی باشند.

وی گفت: مطابق مصوبات ابلاغی رستوران ها با دریافت مجوز از اداره صمت و اتاق اصناف (صرفا بیرون بر) می توانند فعالیت کنند و صنوفی که مجاز به بازگشایی واحد صنفی هستند باید کلیه ضوابط و اصول بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار شیروان فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی موظفند روزانه امکانات و سطوح داخل فروشگاه را ضدعفونی کنند و مواد ضدعفونی و دستکش در اختیار مراجعین قرار دهند و واحدهای ارائه خدمات از جمله واحد نظام مهندسی، دفاتر پیشخوان و موبایل فروشی ها ملزوم به ارائه سیستم نوبت دهی و عدم پذیرش بیش از سه نفر می باشد و قرار دادن پیشخوان در ورودی واحد صنفی و زدن ماسک توسط کلیه فروشندگان الزامیست.

مراتی در پایان تاکید کرد: در صورت عدم رعایت هرگونه موارد بهداشتی و مشاهده هرگونه تخلف، واحد صنفی پلمپ شده و به مراجع ذی صلاح معرفی می شود.

انتهای پیام /