جمعه 10 فروردین 1403

واشنگتن: به حمایت نظامی از اوکراین ادامه می‌دهیم

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
واشنگتن: به حمایت نظامی از اوکراین ادامه می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر تداوم حمایت نظامی این کشور از اوکراین، گفت احتمال دارد به زودی سفارت واشنگتن در کی‌یف بازگشایی شود.

به گزارش مشرق، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه بر تداوم حمایت نظامی واشنگتن از اوکراین در درگیری‌ها با روسیه تاکید کرد.

پرایس طی نشست خبری در وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما به حمایت نظامی از اوکراین و حفظ فشار اقتصادی بر روسیه ادامه می‌دهیم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی مدعی شد: «ما بر لزوم باز کردن گذرگاه‌های بشردوستانه برای ورود کمک‌ها به مردم محاصره شده در ماریوپل تأکید می‌کنیم».

این دیپلمات آمریکایی در ادامه ادعاهای ضد روسی خود افزود: «روس‌ها از تبلیغات و اطلاعات نادرست برای سرپوش گذاشتن بر شکست استراتژیک و تاکتیکی خود استفاده می‌کنند».

پرایس با بیان اینکه اوکراینی‌ها ثابت کردند روسیه نمی‌تواند کشورشان را به زور اشغال کند، ادعا کرد: «شواهد شکست استراتژیک روسیه در اوکراین برای همه روشن شده است».

بر اساس این گزارش، وی همچنین خبر داد: «ما به ارزیابی وضعیت امنیتی در کی‌یف ادامه می‌دهیم و معتقدیم که به زودی سفارت خود را در آنجا بازگشایی خواهیم کرد».

پیش از این نیز «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید با ادعای اینکه درگیری‌ها در اوکراین جنگ نیابتی ناتو با روسیه نیست، گفت موضع آمریکا در عدم اعزام نیرو به کی‌یف ثبات است.

روسیه از روز 5 اسفند (24 فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

منبع: فارس