یک‌شنبه 15 مهر 1403

ورود استارت‌آپ‌ها بازار سهام را رونق می‌بخشد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ورود استارت‌آپ‌ها بازار سهام را رونق می‌بخشد

کارشناس اقتصادی گفت: در سال 1401 که به عنوان سال اشتغال دانش‌بنیان نامیده شده است قطعاً ورود استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های های‌تک و مبتنی بر دانش و فناوری به بورس می‌تواند شرایط بازار سهام را بهبود ببخشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن حیدری کارشناسان مسائل اقتصادی تحلیلگر حوزه بازار سرمایه در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز درباره نقش عرضه‌های اولیه در در بهبود بازار بورس گفت: در سال 1401 که به عنوان سال اشتغال دانش‌بنیان نامیده شده است قطعاً ورود استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های های‌تک و مبتنی بر دانش و فناوری به بورس می‌تواند شرایط بازار سهام را بهبود ببخشد.

وی افزود: بازار سرمایه نیازمند نقدینگی و ورود پول درشت است و تا زمانی‌که این هدف محقق نشود، نمی‌توان انتظار زیادی از بازار بورس و امیدی به رونق این بازار داشت. عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: بازار سهام ماه‌هاست با اصلاح و ریزش دست و پنجه نرم می‌کند و سهامدارانی که با تشویق دولت قبل وارد بورس شده‌اند و سرمایه‌های خود را به بورس سپرده‌اندد صبر آنچنانی برایشان باقی نمانده است و قطعاً عده‌ای از آنها منتظر این هستند تا اصل پولشان بازگردد و مطمئن باشید از این بازار خداحافظی خواهند کرد و این خداحافظی با خاطره تلخی همراه خواهد بود. حیدری پیشنهاد کرد: سهامداران باید کمی صبوری کنند و کمی به بازار سهام فرصت دهند تا راه خود را پیدا کند. از دولت سیزدهم این انتظار می‌رود که بازار سهام به یک اولویت برای دولت تبدیل شود و با تزریق نقدینگی و پول‌های درشت جهش قیمتی در این بازار را رقم بزند. انتهای پیام /*