چهارشنبه 18 مهر 1403

ورود شرکت های دانش بنیان به این صنعت عاملی برای ارز آوری کشور خواهد بود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع

ملفوظی یکی از طراحان و صادرکنندگان فرش های نقش برجسته در کشور گفت: با تشویق و ترغیب شرکت های دانش بنیان برای ورود به این صنعت، امکان ارز آوری گسترده ای در ازای این صنعت برای کشور فراهم خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یاشار ملفوظی یکی از طراحان، تولید کنندگان و صادر کننده فرش های نقش برجسته در سطح کشور می باشد که در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه صنعت فرش های نقش برجسته طرفداران بسیار زیادی درسطح کشور های مختلف دارد اظهار داشت: اگر شرایطی از سوی مسئولان برای ترغیب و تشویق شرکت های دانش بنیان برای ورود به این صنعت صورت گیرد امکان توسعه این صنعت و همچنین صادرات گسترده آن بیش از قبل فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور در زمینه تامین ارز دچار مشکلاتی است توسعه این صنعت می تواند عاملی برای ارز آوری و توسعه اقتصادی کشور و تنوع بخشیدن به سبد کالاهای صادراتی کشور خواهد بود.

این هنرمند فرش های نقش برجسته با انتقاد از مسئولان در زمینه عدم ایجاد بستر فروش مناسب برای فروش به مشتریان خارجی خاطرنشان کرد: تغییر ارز برای مشتریان خارجی که در داخل کشور قصد خرید دارند و کسری مبلغ، عاملی شده تا نتوان در زمینه فروش این نوع فرش ها که طرفداران بسیاری هم دارد به توریست ها اقدام مناسبی انجام داد.

ملفوظی یکی از اقداماتی که عامل توسعه این صنعت می شود را برگزاری نمایشگاههای جمعی ذکر و تصریح کرد: طرح هایی که در تولید فرش های نقش برجسته استفاده می شود منحصر به فرد هستند و معمولا از هر نمونه تنها یک اثر تولید می شود بنابراین این صنعت هم امکان اشتغال زایی بسیار زیادی دارد و هم امکان تنوع بخشی زیادی که اگر شرایطی مهیا شود که افراد شاغل در این صنعت آثار خود را در یک نمایشگاه جمعی در معرض نمایش بگذارند به طور قطع در ترغیب افراد دیگر به حضور در این صنعت اثر گذار خواهد بود.

وی ادامه داد: اینگونه اقدامات در تشویق و ترغیب دیگران به حضور در این صنعت بسیار اثر گذار خواهد بود.

ملفوظی تلاش، پشتکار و برندسازی از محصولات را دوعامل مهم در توسعه این صنعت ذکر و ابراز داشت: اکثر فرش های نقش برجسته در حال حاضر به کشورهایی همچون آلمان، کانادا، آمریکا و کشورهای حاشیه ی خلیج فارس صادر می شوند ولی به طور قطع اگر بستری برای معرفی این اثار هنرمندان داخلی در کشورهای دیگر فراهم شود کشورهای دیگر نیز از این تولیدات استقبال خواهند کرد.

این تولید کننده و طراح فرش های نقش برجسته در ادامه با اشاره به اینکه این صنعت جذابیت های بسیاری دارد خاطرنشان کرد: یکی از جذابیت های این صنعت این بوده است که فرشی که زیر پای همگان بوده در این صنعت به دیوارها منتقل شده و تبدیل به تابلو فرش شده که این موضوع به علت طرح ها و داستان های نهفته در پشت هر طرح می باشد که به شدت برای یک هنرمند جذابیت دارد زیرا که مجبور است طرح های معنا دار را خلق کند.

ملفوظی یکی از طراحان و صادرکنندگان فرش های نقش برجسته در پایان در مورد لزوم تربیت جوانانی برای وردو به عرصه هنر گفت: حس زیبایی شناسی که هنر در یک فرد ایجاد می کند باعث ایجاد انرژی و روحیه فوق العاده ای به فرد می شود و وقتی روح سالم باشد جسم هم سالم می ماند و به طور قطع چنین فردی با ایستادن و سکون مخالف است و مطمئن باشید زندگی چنین فردی مدام در حال حرکت و پویایی و روبه جلو خواهد بود که این حرکت به طور طبیعی سود آن به کشور و آبادانی کشور منجر خواهد شد.

انتهای پیام /