دوشنبه 16 مهر 1403

وزش باد زنجان را در می‌نوردد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزش باد زنجان را در می‌نوردد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد از بعدازظهر امروز / سه شنبه 21 مرداد ماه / نقاط مختلف زنجان را درنوردیده و تا 2 روز آینده، ادامه خواهد داشت.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه بر اساس پیش بینی صورت گرفته، سرعت وزش باد در برخی نقاط این استان می تواند در حد نسبتا شدید باشد، افزود: امروز آسمان زنجان اغلب صاف و ارتفاعات شهرستان طارم نیز ابری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هوای گرم تا روز پنجشنبه /23 مرداد ماه جاری / بر این استان حاکم خواهد بود، اظهار داشت: طی 24 ساعت اخیر، ماهنشان و زنجان به ترتیب با میزان دما 38 و 14 درجه سانتیگراد بالای صفر، گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق این استان گزارش شد.

سلطانی، دمای فعلی شهر زنجان را 16 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و اظهار داشت: میزان دمای هوای زنجان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*