چهارشنبه 18 مهر 1403

وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در برنامه سلام تهران گفت: از ابتدای شهریور 1400 تا پایان دی ماه امسال 578 طرح سرمایه گذاری خارجی به صورت اجرایی در آمده است که حجم کلی این سرمایه‌ها 10 میلیارد و 608 میلیون دلار است. معاون وزیر اقتصاد همچنین درباره بیشترین بخش‌های جذاب برای سرمایه گذاران خارجی...

وب‌گاه تابناک

به گفته وزیر اقتصاد، ناترازی بانک‌ها را نمی‌توان به بعد موکول کرد و از این رو اگر در زمان‌بندی مدنظر بانک مرکزی، بانک‌های ناتراز برای اصلاح رویه موجود اقدام نکنند، با آنها برخورد خواهد شد.

وب‌گاه فرارو

ابر بحران صندوق‌های بازنشستگی، مدت هاست به عنوان یک معضل در اقتصاد کشور شناخته می‌شود. با این وجود اخیرا نگرانی‌هایی در حوزه چگونگی محل تامین بدهی‌های دولت به این صندوق‌ها نیز مطرح شده است. دکتر وحید محمودی اقتصاددان در این باره به فرارو گفت: «تامین اجتماعی نیز، در مسیری افتاده که حداکثر تا 2 سال آینده دست‌های خود را بالا می‌برد و اعلام می‌کند دیگر توان عمل کردن به تعهدات بیمه‌ای خود...

وب‌گاه فرارو

طی روز‌های اخیر، موضوع اخذ مالیات از اینفلوئنسر‌ها و فعالان فضای مجازی داغ شده است. از مدتی پیش برخی از اینفلوئنسر‌ها نسبت به پرداخت مالیات بابت فعالیت مجازی خود ابراز نارضایتی کرده و گفته بودند چرا مالیات ارائه کنند؟ دکتر وحید شقاقی اقتصاددان و استاد دانشگاه در این باره به فرارو گفت که گرچه پرداخت مالیات توسط اینفلوئنسر‌ها موضوع عجیبی نیست و دولت می‌تواند این مالیات را اخذ کند، اما...

وب‌گاه فرارو

یک‌سال پس از افزایش رسمی نرخ سود سپرده بانکی، بانک مرکزی از ابزار جدید خود با سود علی‌الحساب 30درصدی رونمایی کرد. هدف از این کار، تامین سرمایه در گردش بنگاه‌ها اعلام شده است. با توجه به فاصله سود سپرده بانکی از نرخ تورم و نرخ بازدهی بازار‌های موازی، این اقدام سیاستگذار پولی از نظر میزان افزایش سطح سود بی‌سابقه است و به نوعی می‌تواند با افزایش نرخ موزون سود در سیستم بانکی بر انتظارات...

وب‌گاه فرارو

سید احسان خاندوزی درباره دسترسی به منابع ارزی کشور در قطر و ترکیه صحبت کرد.

وب‌گاه فرارو

به نظر می‌رسد که تورم ماهانه دو ماه باقیمانده سال، نزدیک به میانگین ده ماه گذشته، یعنی 2.5 درصد قرار بگیرد و از این بیشتر نباشد.

وب‌گاه فرارو

به نظر می‌رسد مجلس یازدهم نه در شکل تحویل گرفتن بودجه، نه در اهمیت تدوین و تصویب بودجه با توجه به گزارش تفریغ و نه در افزایش سقف هزینه‌های دولت در سال آینده هیچ اصول و اسلوبی را رعایت نکرده است.

وب‌گاه فرارو

سیدعلی روحانی در نشست خبری همایش «اقتصاد ایران، اصلاح ساختارها، رفع ناترازی و نقش‌آفرینی نوین در عرصه بین الملل» بیان کرد: در ابتدای سال سوم دولت سیزدهم قرار داریم و برگزاری این همایش در باب به گفتگو گذاشتن رویکرد‌های مختلف و ترسیم برنامه‌های آینده برگزار می‌شود.

وب‌گاه فرارو

رئیس کل گمرک اعلام کرد: در دی ماه امسال 5.4 تن شمش طلا به ارزش 352 میلیون دلار وارد کشور شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: پس از خروج ایران ار ذیل توصیه بند 7 گروه ویژه اقدام مالی، ریسک مراودات تجاری با ایران کاهش خواهد یافت.

وب‌گاه خبر آنلاین

وزیر اقتصاد گفت: پس از پذیرش اعتراض حقوقی ایران از طرف FATF، طی ایمیلی به تمام کشورهای عضو اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران از ذیل بند 7 گروه ویژه اقدام مالی خارج شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر اقتصاد گفت: با اقدام FATF، ریسک مراودات تجاری با ایران کاهش خواهد یافت و به نفع تعاملات بین‌المللی ایران خواهد شد.

وب‌گاه الف

به دنبال نامه اعتراضی وزیر اقتصاد، رئیس گروه ویژه اقدام مالی طی نامه‌ای رسمی ضمن پذیرش خواست ایران اعلام کرد اصلاحات و تغییرات در استانداردهای خود مرتبط با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد را به شبکه جهانی مبارزه با پولشویی اعلام کرده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پس از خروج ایران ار ذیل توصیه بند 7 گروه ویژه اقدام مالی، ریسک مراودات تجاری با ایران کاهش خواهد یافت و این اقدام به نفع تعاملات بین‌المللی کشور خواهد شد.

وب‌گاه 55 آنلاین

پیش از این سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی در نامه ای اعتراضی به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) خواستار آن شده بود تا نام جمهوری اسلامی ایران از ذیل توصیه 7 و سایر اسناد مرتبط این نهاد با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد حذف شود.