یک‌شنبه 8 مهر 1403

وضعیت هوای فردا یکشنبه هشتم مهرماه | سازمان هواشناسی هشدار صادر کرد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
وضعیت هوای فردا یکشنبه هشتم مهرماه | سازمان هواشناسی هشدار صادر کرد

در روز یکشنبه (8 مهر) در استان‌های البرز، تهران، قم، قزوین و سمنان، همچنین سواحل دریای خزر و برخی نواحی شمال شرق و شرق کشور، بارش‌های پراکنده باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

بارش‌های پاییزی در بسیاری از نقاط کشور از روز شنبه، 7 مهر شروع و امروز شاهد بارش اولین برف پاییزی هم بودیم. با این حال، سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده است که فردا موج جدید بارش‌ها وارد کشور خواهدشد.

امروز شنبه در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، همدان، مرکزی و برخی نقاط اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان، شمال شرق آذربایجان شرقی و شرق کردستان بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. در ارتفاعات مرکزی البرز بارش به شکل برف است.

همچنین هواشناسی برای امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، مرکز و جنوب اردبیل، شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان هشدار نارنجی صادر کرده است.

وضعیت هوای فردا هم به شکل امروز و بارانی است. روز یکشنبه، 8 مهر در خراسان رضوی و جنوبی، استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان، مرکزی و جنوب کرمان بارندگی رخ خواهد داد. این بارش‌ها تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت.

هشدار زرد دریایی

سازمان هواشناسی امروز هشدار سطح زرد دریایی را صادر کرد. این هشدار با توجه به افزایش سرعت وزش باد و متلاطم شدن دریا صادر شده است و از بعدازظهر شنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه، 10 مهر برقرار است.

نوع مخاطره در این هشدار، افزایش سرعت وزش باد جنوب شرقی - جنوبی در محدوده 24 نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا 1/5 متر و منطقه اثر: شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در دریای عمان و تنگه هرمز، یک‌شنبه و

دوشنبه و سه‌شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و مناطق ساحلی استانهای بوشهر و خوزستان، در شمال خلیج فارس اعلام شده است.

اثر مخاطره در این هشدار خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی و توصیه هواشناسی منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی است.