دوشنبه 7 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

وب‌گاه عصر ایران

بازرسان دستگاه‌های ضبط اطلاعات پرواز یا همان جعبه سیاه را کشف و ضبط کرده و در حال بررسی دقیق صحنه هستند. اقلام و مدارک مربوط به احراز تمامی شرایط سقوط هواپیما نیز در دست کشف و ضبط است و دستور انجام معاینات پزشکی قانونی لازم صادر خواهد شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به انتشار عکس بازداشت دونالد ترامپ در زندان فولتون کانتی گفت که این عکس را دیده و «او آدم خوش‌تیپی است.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

کرملین ادعا کرده که جعبه سیاه جت خصوصی «یوگنی پریگوژین» را که روز چهارشنبه در روسیه سقوط کرد، پیدا کرده است؛ هواپیمایی که اعلام شده در آن، فرمانده گروه مزدوران مسلح روسی و 9 نفر دیگر در این سقوط کشته شدند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

کرملین ادعا کرده که جعبه سیاه جت خصوصی «یوگنی پریگوژین» را که روز چهارشنبه در روسیه سقوط کرد، پیدا کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

موشک فراصوت چیست و چقدر قدرت دارد؟ موشک‌های فراصوت، مانند موشک‌های زیرکون یا کینژال («خنجر») که گفته می‌شود نیروی هوایی روسیه پیشتر در جنگ خود در اوکراین از آن‌ها استفاده کرده بود، نماینده نسل بعدی تسلیحات هستند. کینژال با سرعت‌های فوق‌العاده بالا - تا ده برابر سرعت صوت یعنی حدود 12 هزار و 874 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند.

وب‌گاه گسترش

رئیس دولت سیزدهم در دو سال ابتدایی دولت خود در 19 سفر خارجی عازم 18 کشور شده است. مقصد سفرهای رئیسی علاوه بر کشورهای همسایه ایران و منطقه، آمریکای جنوبی و شرق آفریقا هم بوده که نشان می‌دهد چندجانبه‌گرایی در دیپلماسی و نگاه به کشورهای مختلف، از جمله اهداف سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که مقامات اروپایی نگرانند که بایدن اوکراین را برای مذاکرات صلح در سال آینده «ترغیب» کند. بلومبرگ دومین رسانه آمریکایی است که طی این روزها هشدار می‌دهد کمک‌های نظامی آمریکا به کی‌یف ممکن است به زودی پایان یابد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

متحدان اوکراین نگرانند که جنگ اوکراین به سمت یک درگیری بلندمدت کشیده شود که موجب تقویت عملیات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شود.

وب‌گاه فرارو

ارز ذخیره جهان با چالشی از سوی کشور‌های جنوب جهانی مواجه شده که خواستار گزینه‌هایی فراتر از دلار هستند. با این وجود، این چالش به اندازه‌ای توان دارد که دلار را از پادشاهی ساقط کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس‌جمهوری بلاروس، گفت که «نمی‌تواند تصور کند» که رئیس‌جمهوری روسیه پشت پرده کشته شدن رهبر واگنر باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌جمهوری بلاروس، گفت که «نمی‌تواند تصور کند» که رئیس‌جمهوری روسیه پشت پرده کشته شدن رهبر واگنر باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که کشورش در تلاش است، چگونگی سقوط هواپیمای حامل رهبر واگنر را به طور دقیق مشخص کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

شرق خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجای در سوم شهریورماه 1379 را روایت کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که کشورش در تلاش است، چگونگی سقوط هواپیمای حامل «یوگنی پریگوژین» رهبر واگنر را به طور دقیق مشخص کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در مذاکرات آتی بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای وی علاوه بر موضوع غلات، موضوع ایجاد هاب گازی و ساخت نیروگاه اتمی آکویو در ترکیه ممکن است به یکی از موضوعات اصلی تبدیل شود.