دوشنبه 7 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

وب‌گاه عرشه آنلاین

پریگوژین 62 ساله، در 23 تا 24 ژوئن، شورشی را علیه فرماندهان ارشد ارتش روسیه رهبری کرد که پوتین آن را خیانت و خنجری از پشت خواند و در توصیف آن گفت که این عمل می‌تواند روسیه را وارد جنگ داخلی کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ظاهرا پوتین، پریگوژین متمرد را بخشید و حتی در یک مراسم رسمی با او دیدار کرد اما ناگهان شد، آنچه که قرار بود بشود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌جمهور روسیه گفت: مذاکره درباره بیانیه نهایی (نشست بریکس) از جمله در مورد گسترش آن آسان نبود. پذیرش اعضای جدید در بریکس اولین مرحله از روند گسترش بلوک است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: به گسترش نفوذ بریکس در سراسر جهان ادامه خواهیم داد.

وب‌گاه عصر ایران

ایا این سرنوشت تلخ و انتقامجویی محتوم صرفا برای پریگوژین رخ داده است. خیر، دیگر مخالفین هم که مخالف پوتین یا منافع او بوده اند نیز در شرایط نامشخصی جان خود را از دست داده اند یا به مرگ نزدیک شده اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یوگنی پریگوژین، فرمانده ارتش مزدور روسیه به نام واگنر در تاریخ 23 آگوست 2023 در سانحه سقوط یک جت شخصی در شمال مسکو کشته شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

تصور ضعف پوتین زمانی تقویت شد که پریگوژین، پس از نقل مکان موقت به بلاروس، ماه گذشته در روسیه ظاهر شد. به نظر می‌رسید که غرور پریگوژین از زمان شورش شکست خورده‌اش کاهش نیافته است

وب‌گاه عرشه آنلاین

ایران به طور رسمی عضو گروه «بریکس» شد.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، رئیس‌جمهور روسیه بعد از آن که رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در نشست سران «بریکس» اعلام کرد شش کشور ایران، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، مصر و آرژانتین از اول ژانویه 2024 (دی 1402) به‌عنوان اعضای جدید به این گروه می‌پیوندند، برای همکاری با اعضای جدید و علاقه‌مندان به تعامل با بریکس اعلام آمادگی کرد. «ولادیمیر پوتین» گفت: «مذاکره درباره بیانیه...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه «ملیت» ترکیه به نقل از منابع مطلع گزارش داد «هاکان فیدان» وزیر خارجه این کشور در ماه سپتامبر (ماه بعدی میلادی) برای گفتگو درباره احیای توافق غلات به مسکو سفر خواهد کرد. به گزارش این روزنامه، همچنین مذاکرات غلات بین مقام‌های روسیه، سازمان ملل و ترکیه می‌تواند در استانبول برگزار شود که سناریویی برای احیای این ابتکارعمل است؛ اگر موفقیت‌آمیز...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز رئیس‌جمهوری آمریکا با بیان اینکه از شنیدن گزارش‌ها مبنی بر کشته شدن یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه واگنر روسیه در سانحه هوایی متعجب نشده، انگشت اتهام را به سمت پوتین گرفت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهوری آمریکا در نخستین واکنش خود به مرگ فرمانده گروه واگنر، انگشت اتهام را به سوی پوتین گرفت و تاکید کرد که دون پوتین، هیچ اتفاقی در روسیه رخ نمی‌دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا در واکنش به جان باختن رئیس واگنر در حادثه سقوط هواپیما، گفت: کمتر اتفاقی در روسیه بدون آنکه ولادیمیر پوتین پشت آن بوده باشد، می‌افتد.