دوشنبه 7 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس جمهور روسیه در نشست سران بریکس گفت: اقدامات ما در اوکراین تنها یک دلیل دارد و آن هدف، پایان دادن به جنگی که است که غرب و اقمار آنها در اوکراین علیه مردم دونباس به راه انداخته‌اند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شبکه خبری سی ان ان آمریکا در پی گزارش‌های ضد و نقیض در باره سقوط هواپیمای یوگنی پریگوژین رئیس گروه شبه نظامی واگنر که چندی پیش علیه دولت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شورش ناکامی داشت، اعلام کرد: اعداد روی لاشه موتور هواپیما در محل سقوط به نام پریگوژین ثبت شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مقام اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد ما نمی توانیم مرگ پریگوژین یا علت سقوط هواپیمای حامل او را تایید کنیم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

برخی از ناظران معتقدند که یا «مشکلی» پیش آمده و یا اینکه آقای شی به طور موقت بیمار است، اما در صورت صحت این گمانه‌زنی‌ها بعید است توضیحی از سوی پکن داده شود.

وب‌گاه عصر ایران

قبل از این رهبر واگنر شورش نظامی در روسیه را رهبری کرد / 10 تن در سقوط هواپیما کشته شدند.

وب‌گاه مشرق نیوز

به‌دنبال حمله دوباره کی‌یف به پایتخت روسیه، ارتش مسکو حمله پهپادی سه ساعته‌ای را در بندر اودِسا تدارک دید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست شورای توسعه استراتژیک و پروژه های ملی خاطرنشان کرد که بر اساس گزارش بانک جهانی، فدراسیون روسیه از نظر برابری قدرت خرید و حجم اقتصادی از آلمان پیشی گرفته است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه «رأی الیوم»، نشست امروز بریکس در آفریقای جنوبی را بسیار مهم دانست و گفت که این نشست، ارکان اصلی یک سیستم جدید را مشخص خواهد کرد. سیستمی که جایگزینی برای هفت کشور بزرگ (اشاره به گروه 7) خواهد بود و در دراز مدت می‌تواند یک جایگزین نظامی برای ناتو باشد. وی در گفتگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اهمیت اجلاس امروز...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت که مسکو به صورت مسئولانه و با وجدان به تعهدات بین‌المللی خود در خصوص صادرات غلات، کود شیمیایی، انرژی و دیگر تولیدات حیاتی ادامه خواهد داد. به گزارش اسپوتنیک، زاخارووا گفت: «کشور ما به پایبندی به تعهدات خود با حسن نیت و بر اساس توافقات بین‌المللی در خصوص تولیدات زراعی، کود، انرژی و...

وب‌گاه عصر ایران

پوتین افزود که تولید کنندگان روسی با اطمینان جای شرکت‌های خارجی که روسیه را ترک کردند، را پرمی کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «پل ماشاتیله» معاون رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی گفت کشور‌های عضو «بریکس» (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) ایده کنار گذاشتن تدریجی دلار در پرداخت‌های بین‌المللی را به نفع پول‌های ملی مطرح می‌کنند که موضوع بحث در اجلاس ژوهانسبورگ خواهد بود. بلومبرگ به نقل از ماشاتیله گزارش داد: «امروز جهان به این بلوک توجه دارد، زیرا [کاهش وابستگی به دلار]...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفت که روسیه طی سال 2022 داخل پنج اقتصاد بزرگ جهان شده و از آلمان از نظر قدرت خرید و حجم اقتصاد پیشی گرفته است. وی که این سخنان را در جریان نشست شورای توسعه راهبردی و پروژه‌های ملی مطرح می‌کرد گفت: «با وجود پیش‌بینی‌های بد بینانه‌ای که ارائه شده و هنوز هم گهگاهی از سوی برخی کارشناسان، اغلب کارشناسان...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که این کشور برخلاف برخی پیش‌بینی‌ها به رشد اقتصادی پایدار خود ادامه می‌دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس جمهور روسیه بیان کرد: «وضعیت کنونی بودجه در روسیه با ثبات بوده و به دور از هرگونه خطرات قرار دارد».

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معاون وزیر دفاع اوکراین امروز دوشنبه در رسانه های اجتماعی ادعا کرد که ارتش این کشور هفته گذشته 3 کیلومتر مربع از اراضی شهر «باخموت» در شرق اوکراین را آزاد کرده است!

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده از زمان روی کار آمدن در سال 2021، با توجه به مصیبت‌های داخلی اخیر آمریکا و مشغول بودن به چین و اوکراین، عمدتاً از بحران‌های ادامه‌دار در کرانه باختری، لبنان، عراق، سوریه، یمن، لیبی و سودان دوری کرده است.