دوشنبه 7 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

خبرگزاری تسنیم

روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در گفتگویی تلفنی آخرین وضعیت همکاری‌ها میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری با تکرار ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین، به گفت‌وگوی اخیر روسای جمهور ایران و روسیه واکنش نشان داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌جمهوری بلاروس گفت: برخی ادعاها مبنی بر اینکه شورش کوتاه‌مدت گروه واگنر باعث تضعیف پوتین شد، کاملاً مزخرف است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: خبرگزاری دولتی بلاروس گزارش داد که رئیس‌جمهوری این کشور طی مصاحبه‌ای جنگ در اوکراین را قابل اجتناب دانسته و خواستار مشارکت مینسک در هرگونه مذاکرات صلح میان مسکو و کی‌یف شده است.

خبرگزاری ایرنا

نیویورک - ایرنا - معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گفت وگوی تلفنی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای از جمله تمایل تهران برای پیوستن به گروه بریکس واکنش نشان داد.

خبرگزاری مهر

رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور روسیه بر اجرایی شدن طرح‌های مختلف همکاری فی‌مابین به‌ویژه در حوزه ترانزیت و انرژی تأکید کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سیدابراهیم رئیسی و ولادیمیر پوتین در این تماس تلفنی بر عزم دو کشور برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه در زمینه‌های تجاری، انرژی، حمل و نقل و محیط زیست تاکید کردند. بر پایه این گزارش، کاخ کرملین با صدور بیانیه‌ای در خصوص این تماس تلفنی، اعلام کرد: روسای جمهوری دو کشور موضوع‌های مرتبط با همکاری در امور منطقه‌ای و بین المللی در خصوص عضویت کامل ایران در...

وب‌گاه عصر ایران

کرملین با نشر خبرنامه ای نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، نظارت بر توسعه بیشتر پیوندهای فدراسیون روسیه و ایران در بازرگانی، انرژی، حمل و نقل و حوزه های زیست محیطی را تأیید کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیر امور خارجه کره شمالی در نامه‌ای که برای همتای روسیه‌ای خود به مناسبت سالگرد آزادسازی شبه جزیره کره از اشغال ژاپن فرستاد، به تمجید از روابط استراتژیک دو کشور پرداخت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهور سابق فرانسه گفت: صحبت از بازگشت شبه‌جزیره کریمه به اوکراین یک توهم است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: مشاور اقتصادی ولادیمیر پوتین روز دوشنبه بانک مرکزی روسیه را به دلیل کاهش ارزش روبل در برابر دلار مورد انتقاد قرار داد. در حال حاضر هر 100 روبل، یک دلار شده است. به گفته ماکسیم اورشکین علت سقوط 30 درصدی روبل در یک سال گذشته، سیاست‌های پولی انبساطی بانک مرکزی بوده است.

وب‌گاه عصر ایران

کیم در نامه ای به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در سالروز رهایی کره شمالی از سلطه استعمار ژاپن، این قول را در جدیدترین نشانه از تعمیق روابط پیونگ یانگ و مسکو داده است.

خبرگزاری تسنیم

ارزش روبل روسیه در برابر دلار آمریکا در روز سه شنبه صعود کرد و به 97 واحد در برابر هر دلار رسید.