دوشنبه 7 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

وب‌گاه عصر ایران

همزمان گروهی از روس‌ها تحت تاثیر تبلیغات کرملین قرار گرفته و با فروش خانه‌های خود در شهرهای دیگر، قصد عزیمت به ماریوپل را دارند. میلیون‌ها روس طی یک سال گذشته مدام در رسانه‌های تحت کنترل کرملین از شکسته شدن رکورد بازسازی یک شهر و سرعت فزاینده بازگشت جریان عادی زندگی به ماریوپل شنیده‌اند.

خبرگزاری تسنیم

سناتور لهستانی تردیدی ندارد که کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به روس‌ها اجازه می‌دهد در المپیک 2024 پاریس (فرانسه) شرکت کنند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور روسیه قانونی را امضا کرده است که شرکت های بزرگ را ملزم به پرداخت مالیات برای سود‌های بادآورده و مازاد می‌کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از تاس، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان سالگرد بمباران اتمی هیروشیمای ژاپن توسط ارتش آمریکا با صدور بیانیه‌ای نسبت به افزایش تهدیدات هسته‌ای در نظام بین‌الملل ابراز نگرانی کرد و گفت: «اکنون که برخی کشور‌ها تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای می‌کنند، سایه جنگ هسته‌ای دوباره بر سر جهان ظاهر شده است.» گوترش در این ارتباط افزود:...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: زمانی که روسیه در سال 2022 عرضه گاز به اروپا را به شدت کاهش داد، کشورهای اروپایی برای یافتن تامین کنندگان جدید به تکاپو افتادند. اما اکنون به شکل غریبی، به نظر می رسد بزرگترین قربانی جنگ گازی کرملین، خود روسیه باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دنیای اقتصاد در گزارش صفحه اول خود ترجمه تحلیل دیوید هرست به بررسی انتخاب هاکان فیدان به وزات امورخارجه ترکیه پرداخته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نشریه تایم در گزارشی نوشت: در سال‌های اخیر قدرت‌های بزرگی مثل روسیه و چین و قدرت‌های محلی رو به‌رشدی مثل امارات متحده عربی با تلاش‌های دیپلماتیک و اقتصادی خود در آفریقا، باعث شده‌اند تا شاهد تحولات جدیدی در این قاره باشیم. این قدرت‌ها نفوذ استعمارگران قدیمی نظیر بریتانیا و فرانسه را جابجا کرده‌اند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معاون رییس شورای امنیت ملی روسیه هشدار داد که حملات اوکراین امکان احیای توافق غلات میان دو کشور را از بین خواهد برد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معاون رییس شورای امنیت ملی روسیه گفت که حملات تقابلی علیه اوکراین در پی حملات پهپادی آن، هر امکانی را برای احیای توافق غلات از بین می‌برد.

وب‌گاه عصر ایران

این معاهده روز چهارشنبه توسط ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه مورد اشاره قرار گرفت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، مالیات بر سود شرکت‌های بزرگ روسی را تصویب کرد، زیرا دولت به دنبال منابع درآمد اضافی برای هزینه‌های هنگفت برای جنگ در اوکراین است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهوری ترکیه از سفر قریب‌الوقوع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در ماه آگوست (مرداد / شهریور) به کشورش خبر داد و البته زمان دقیق آن را مشخص نکرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تحریم‌ها جایگزینی برای ایجاد استراتژی شده‌اند: آن‌ها امکان موضع‌گیری بی‌فایده اخلاقی را می‌دهند و باعث دور شدن از تعامل متفکرانه با چالش‌های پیچیده دنیا می‌شوند. همانطور که نیویورک تایمز اخیراً اظهار داشت، تحریم‌ها «در نهایت می‌توانند تلاش‌های آمریکا برای ترویج صلح، حقوق بشر و هنجارهای دموکراتیک در سراسر جهان را تضعیف کنند.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

با شروع جنگ اوکراین برخی کشورهای غربی اموال و دارایی‌های شخصیت‌های روس را به بهانه حمایت از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، بلوکه کردند. در مقابل روسیه هم محدودیت‌هایی را علیه برخی کشورها وضع کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز