پنج‌شنبه 3 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه اختصاصی با این شبکه خبری گفت: اوکراین قصد دارد بخش‌هایی از مناطق روسیه را که تصرف کرده، برای مدتی نامحدود حفظ کند و افزود: ما در حال حاضر، به آن نیاز داریم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه اختصاصی با این شبکه خبری گفت: اوکراین قصد دارد بخش‌هایی از مناطق روسیه را که تصرف کرده، برای مدتی نامحدود حفظ کند و افزود: ما در حال حاضر، به آن نیاز داریم.

وب‌گاه الف

اعلام موضع اخیر مقامات ارشد روسی پس از سفر اخیر ولادیمیر پوتین به باکو درباره مسیر ارتباطی در منطقه قفقاز جنوبی و تکرار آن در روزهای اخیر، نیازمند تأکید مجدد و صریح برخی اصول و مبانی اعلام شده ایران درباره جغرافیای منطقه برای مقامات روسی است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بنابر اعلام مقام‌های اوکراینی اصابت دو موشک بالستیک روسیه به نزدیکی یک بیمارستان و یک آکادمی نظامی 51 کشته و 219 زخمی بر جای گذاشت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بنابر اعلام مقام‌های اوکراینی اصابت دو موشک بالستیک روسیه به نزدیکی یک بیمارستان و یک آکادمی نظامی 51 کشته و 219 زخمی بر جای گذاشت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واکنش کاخ سفید به حمله در پولتاوا که در آن ده‌ها نفر در حمله موشکی کشته شدند، گفت: «این حمله یک یادآوری وحشتناک دیگر از میزان بی رحمی پوتین نسبت به مردم اوکراین است.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واکنش کاخ سفید به حمله در پولتاوا که در آن ده‌ها نفر در حمله موشکی کشته شدند، گفت: «این حمله یک یادآوری وحشتناک دیگر از میزان بی رحمی پوتین نسبت به مردم اوکراین است.»

وب‌گاه دنیای اقتصاد

زاخارووا در بیانیه ای گفت: اتحادیه اروپا به بهانه حق دفاع از خود و با استناد به منشور سازمان ملل، هرگونه حمله تروریستی، جنایات جنگی، کشتار و آدم ربایی غیرنظامیان، خشونت جنسی علیه زنان توسط نیروها و مزدوران رژیم دست نشانده کی یف را توجیه می کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: زاخارووا گفت: با قضاوت بر اساس اظهارات جوسپ بورل، اتحادیه اروپا به طور کامل از اقدامات ارتش اوکراین در منطقه کورسک مطلع است. این امر نشان می دهد که اتحادیه اروپا به نوعی در فرآیند مربوط به برنامه ریزی و اجرای حمله به این منطقه روسیه نقش داشته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اتحادیه اروپا در بیانیه خود، اعلام کرد: «رئیس جمهور روسیه به دلیل جنایات بین المللی، به ویژه جرایم اخراج غیرقانونی و انتقال غیرقانونی کودکان از سرزمین‌های موقتاً اشغال شده اوکراین در چارچوب جنگ تجاوزکارانه غیرقانونی خود علیه اوکراین، تحت حکم بازداشت دیوان کیفری بین المللی قرار دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اتحادیه اروپا در واکنش به سفر اخیر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به مغولستان، شامگاه سه‌شنبه بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد: «اتحادیه اروپا از سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به مغولستان در 3 سپتامبر، علیرغم صدور حکم بازداشت دادگاه کیفری بین المللی (ICC) علیه وی، آگاه است.»

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طبق گزارش بلومبرگ، «ترکیه چند ماه پیش درخواست پیوستن به بریکس را در میان ناامیدی از عدم پیشرفت در تلاش چندین دهه خود برای پیوستن به اتحادیه اروپا ارائه کرد. این پیشنهاد تا حدی نتیجه شکاف با دیگر اعضای ناتو پس از حفظ روابط نزدیک ترکیه با روسیه به دنبال حمله این کشور به اوکراین در سال 2022 است.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: «یوری اوشاکوف»، دستیار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شامگاه سه‌شنبه گفت، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه دعوت کرملین برای شرکت در نشست گروه «بریکس» که ماه آینده در شهر کازان روسیه برگزار می‌شود را پذیرفته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهوری روسیه پس از گفت‌وگو با همتای مغول خود گفت: مسکو آماده کمک به مغولستان در زمینه تامین سوخت و همچنین آماده اجرای پروژه‌های هسته‌ای مشترک است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس جمهوری روسیه پس از گفت‌وگو با همتای مغول خود گفت: مسکو آماده کمک به مغولستان در زمینه تامین سوخت و همچنین آماده اجرای پروژه‌های هسته‌ای مشترک است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رپیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد: ما قطعاً باید اراذل و اوباشی را که به خاک روسیه در منطقه کورسک نفوذ کرده‌اند از بین ببریم.