جمعه 4 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی با همتای برزیلی خود درباره درگیری میان مسکو و کی‌یف، کنفرانس آتی در سوئیس درباره با اوکراین و شراکت راهبردی میان روسیه و برزیل به گفت‌وگو پرداختند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اخیرا منامه و تهران پیام های مثبتی را رد و بدل کرده‌اند. منابع بلندپایه منطقه ای در گفت و گو با امواج مدیا مدعی شدند که عمان به درخواست بحرین میان دو طرف میانجیگری کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نزدیک شدن ارمنستان به غرب از جمله موضوعاتی است که باعث شده تا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه زنگ خطر را بیخ گوش خود احساس کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با درخواست‌های مکرر بحرین برای عادی‌سازی روابطش با ایران، ناظران از چالش‌های پیش روی دو بازیگر می‌گویند؛ چالش هایی که شاید مانع از توافق صلح میان دو کشور در کوتاه مدت شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیران امور خارجه روسیه و چین درباره تحرکات نظامی و سیاسی آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوسیه همچنین ساختار امنیتی جدید در منطقه اوراسیا مذاکره کردند. دیداری که با قدردانی مسکو از پکن به خاطر شرکت نکردن در کنفرانس سوئیس درباره اوکراین همراه بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«الکساندر ماتسه‌گورا» سفیر روسیه در کره شمالی به این روزنامه تایید کرد که سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به پیونگ یانگ انجام می‌شود و اقداماتی به صورت فعالانه برای این منظور در جریان است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پس از آنکه رئیس‌جمهور آمریکا بابت تاخیر در ارسال کمک‌ها از همتای اوکراینی‌اش عذرخواهی کرد، «لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی خواستار توقیف دارایی‌های روسیه جهت ارسال کمک‌های اضافی به کی‌یف شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در شرایط کنونی روابط ترکیه و آمریکا به واسطه مواضع اردوغان در باب جنگ در غزه، بار دیگر تیره شده است؛ با این همه گروهی از ناظران براین باورند که واشنگتن و آنکارا در نظم کنونی برای متعادل کردن قوانین بازی به یکدیگر نیاز دارند و از همین رو می بایست مسیر تعامل متقابل را بازتعریف کنند.

خبرگزاری تسنیم

وزیر انرژی ترکیه طی اظهاراتی اعلام کرد که این کشور به رایزنی با شرکت روس‌اتم برای افزایش ظرفیت تولید برق از طریق ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید ادامه می‌دهد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

دختران ولادیمیر پوتین که به ندرت در انظار عمومی ظاهر می‌شوند و نام‌های خانوادگی مختلف و متعددی هم دارند، هفته گذشته در مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ شرکت کردند و حضورشان در رسانه‌ها خبرساز شد. ظهور نادر دختران «احتمالی» پوتین در یک نشست اقتصادی در یک اتفاق نادر در هفته جاری، دو زن که گمان می‌رود دختران ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هستند، در یک نشست اقتصادی در سن‌پترزبورگ...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر خارجه سابق اتریش با اشاره به سخنان میلوراد دودیک رئیس بخش صرب‌نشین بوسنی موسوم به جمهوری صربسکا درباره برنامه غرب به منظور تجزیه فدراسیون روسیه به پنج کشور گفت: اندیشکده‌هایی در ایالات متحده روی پروژه تجزیه روسیه کار کرده‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کارین کنایسل وزیر خارجه سابق اتریش وجود طرح‌هایی در اندیشکده‌های غربی برای اینکه فدراسیون روسیه را مانند فدراسیون یوگسلاوی تجزیه کنند، تائید کرد و گفت: نمی‌دانم که صحبت درباره تجزیه روسیه به پنج کشور بود یا خیر، اما به خاطر دارم که این بحث وجود داشت.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده که شرایط برای آغاز مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا برای اوکراین و کشور همسایه آن مولداوی فراهم شده است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور روسیه طی اظهاراتی تأکید کرد که اقتصاد این کشور سریعتر از سایر قدرت‌های بزرگ جهانی رشد کرده و این کار را بدون اتکا به نفت و گاز انجام داده است.