جمعه 14 اردیبهشت 1403

پاسخ شدید الحن حماس به بلینکن

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
پاسخ شدید الحن حماس به بلینکن

اقتصادنیوز: حماس اعلام کرد: ادعای وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه این جنبش مانع آتش‌بس در نوار غزه می‌شود، «جانبداری آشکار» از اشغالگران است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حماس روز جمعه در بیانیه‌ای به ادعاهای مطرح شده توسط بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست G7 در جزیره کاپری ایتالیا که در آن وی مدعی شد «این جنبش پیشنهادهای وسوسه انگیز اسرائیل برای آتش‌بس در نوار غزه را رد کرد» پاسخ داد.

طبق گزارش الجزیره، جنبش حماس گفت: اظهارات بلینکن که در آن مدعی شده بود «حماس مانع آتش‌بس در نوار غزه است، تاییدی بر تعصب آشکار دولت آمریکا نسبت به فاشیسم صهیونیستی است».

حماس افزود: این ادعاها «جعل واقعیت است که تاکید می‌کند کسی که مانع روند مذاکرات به دلیل محاسبات سیاسی شخصی است، شخص نتانیاهو تروریست (نخست‌وزیر اسرائیل) است».

خبر مرتبط ادعای رسانه عربی درباره به بن بست رسیدن مذاکرات تبادل اسرا با حماس

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی 12 روز است که درباره پرونده اسرای اسرائیلی نزد مقاومت در نوار غزه مذاکراتی انجام نداده است.

اوایل روز جمعه، بلینکن در انتقادی صریح ادعا کرد که «تنها چیزی که بین ساکنان غزه و آتش‌بس وجود دارد، جنبش حماس است که پیشنهادات وسوسه انگیز اسرائیل را رد می‌کند».

خبر مرتبط حماس فراخوان داد + جزئیات

اقتصادنیوز: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه ای خواستار حضور گسترده فلسطینیان در مسجدالاقصی شد.

بلینکن، حماس را متهم کرد که «بیشتر به تحریک یک درگیری منطقه‌ای علاقه مند است تا رسیدن به آتش‌بس».

اظهارات بلینکن اولین انتقاد مستقیم ایالات متحده از حماس و موضع آن در قبال مذاکرات است، علیرغم اینکه واشنگتن یکی از میانجیگران در مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش و تل‌آویو است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
پاسخ شدید الحن حماس به بلینکن 2
پاسخ شدید الحن حماس به بلینکن 3