یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

پانزدهمین دوره آموزش زبان فارسی در مسکو آغاز شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
پانزدهمین دوره آموزش زبان فارسی در مسکو آغاز شد

پانزدهمین دوره آموزش زبان فارسی توسط نماینده بنیاد سعدی در روسیه آغاز شد.

پانزدهمین دوره آموزش زبان فارسی توسط نماینده بنیاد سعدی در روسیه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم افتتاحیه پانزدهمین دوره آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه با حضور مسعود احمدوند رایزن فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی، زهره حمدیه کارشناس فرهنگی و ماریا گن، مسئول مرکز زبان فارسی در محل مرکز زبان فارسی این نمایندگی فرهنگی آغاز شد.

احمدوند ضمن قدردانی از تلاش فارسی‌آموزان برای پیشرفت در مهارت‌های زبان فارسی گفت: با فراگرفتن این زبان علاوه بر مطالعه بی‌واسطه ادبیات زیبای فارسی امکان آشنایی با جنبه‌های مختلف فرهنگ غنی ایرانی را خواهید داشت.

نماینده بنیاد سعدی در روسیه با بیان اینکه در حال حاضر روابط ایران و روسیه بیش از هر زمان دیگر توسعه یافته است، افزود: در چنین فضایی که روابط دو کشور در حال گسترش است مجال شایسته‌ای برای فارسی‌آموزان فراهم شده که با یادگیری این زبان نقشی در نزدیکی مردم دو کشور و توسعه ارتباطات فرهنگی داشته باشند.

ماریا گن مسئول مرکز زبان فارسی استادان دوره را به فارسی‌آموزان معرفی کرد. استاد دوره مقدماتی آموزش زبان فارسی آرپینه کوچاریان، استاد دانشگاه روابط بین‌الملل روسیه به فارسی‌آموزان گفت: یادگیری زبان فارسی چندان سخت نیست و به زودی بیشتر به آن علاقه‌مند خواهید شد.

امیر ختایی، استاد دوره میانی و پیشرفته نیز، ضمن دعوت به ادامه فراگیری زبان فارسی افزود: شرکت در این دوره‌ها برای تبادل فرهنگی میان دو کشور مفید خواهد بود.

زهره حمدیه، کارشناس فرهنگی نیز در افتتاح دوره مقدماتی خطاب به فارسی‌آموزان ابراز امیدواری کرد با یادگیری زبان شیرین فارسی، قطعاً روزهایی را که بتوانید اشعار و داستان به این زبان بخوانید فراموش نخواهید کرد.

آموزش زبان فارسی به طور مستمر از ماه می سال 2016 در مرکز زبان فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شروع شده است.