شنبه 7 مهر 1403

پایگاه اطلاع رسانی فهما کرمان رونمایی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پایگاه اطلاع رسانی فهما کرمان رونمایی شد

کرمان - ایرنا - در سومین نشست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان روز سه شنبه از پایگاه اطلاع رسانی فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان روز سه شنبه در این آیین گفت: جایگاه کانونهای مساجد و ظرفیت بالای آن برای فراهم آوردن زمینه فعالیت جوانان و نوجوانان بسیار اهمیت دارد.

محمد رضا علیزاده افزود: اگر کانون های مساجد تقویت شوند با همکاری دیگر نهادها اتفاقات خوبی رقم می خورد و در جریان بحران کرونا، کانون ها تبدیل به مکانی برای تولید و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی و معیشتی، پویش های مذهبی و تولید محتوا در فضای مجازی شدند.

وی با اشاره به آغاز بکار پایگاه اطلاع رسانی فهما استان کرمان اظهار داشت: رویداد فهما طرحی منسجم برای رقابت سالم بین کانونها جهت ثبت خلاقیت و ابتکارها است که حمایتهای مالی از کانونها هم بر اساس همین فعالیتها در فهما انجام می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در بستر فضای مجازی فعال هستند و کرمان نمایش خوبی در فعالیتهای خود بر اساس شاخصهای تعریف شده داشته است.

حجت الاسلام مصطفی گرجی افزود: 645 کانون با 74 هزار مخاطب از استان فعالیت های چشمگیری در رویداد فهما داشته اند و جزو 10 استان برتر کشور هستیم.

وی تصریح کرد: ثبت نام اعضا، اخبار و اطلاع رسانی و انجام برنامههای نمایشی و کتاب خوانی توسط اعضای کانون در فضای مجازی انجام می شود.

مدیرستادهماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان کرمان تاکید کرد: تمامی فعالیتهای اعضای کانونها به صورت آنلاین ثبت و رصد می شود و برای طرحها و ایده های نو اعضا تسهیلات سه تا 10 میلیون تومانی پرداخت می شود.

سومین نشست ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان و جمعی از مسئولان در محل دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد.

*س_برچسب‌ها_س*