سه‌شنبه 17 مهر 1403

پتانسیل سد و شبکه احمدبیگلو مشگین‌شهر صرف توسعه کشاورزی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پتانسیل سد و شبکه احمدبیگلو مشگین‌شهر صرف توسعه کشاورزی می‌شود

اردبیل - ایرنا - نماینده مجری سد و شبکه احمدبیگلو و نماینده مجری بهره‌برداری از شبکه‌های طرح‌های مرزی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری مطلوب از پتانسیل سد و شبکه احمدبیگلو مشگین‌شهر خبرداد.

سونیا حسینی روز جمعه در بازدید از این سد اظهارداشت: بهره‌برداری از ظرفیت سد و شبکه جهت توسعه کشاورزی در منطقه مورد تاکید است.

وی افزود: در حال حاضر حجم موجود آب در مخزن سد احمدبیگلو بیش از هفت میلیون مترمکعب است که با برنامه‌ریزی مناسب جهت استفاده از پتانسیل آب موجود می‌توان در توسعه منطقه تاثیرگذار بود.

سد احمدبیگلو با حجم 27.4 میلیون مترمکعب و شبکه سد احمدبیگلو با 2 هزار و 35 هکتار در جریان سفر سال گذشته رییس‌جمهوری و وزیر نیرو به استان اردبیل افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، سد احمدبیگلو 136 میلیارد تومان هزینه دربرداشته و شبکه پایاب آن نیز همزمان با احداث سد و صرف بالغ بر 53 میلیارد تومان اجرا شده است و 2 هزار و 35 هکتار از اراضی مستعد کشاورزی پایین دست این سد تحت پوشش کشت آبی قرار می‌گیرد.

حجم مخزن سد احمدبیگلو 27 میلیون مترمکعب و حجم تنظیمی آن نیز بالغ بر 18 میلیون مترمکعب است.

10 میلیون و 500 هزار متر مکعب از مجموع حجم آب ذخیره شده در مخزن این سازه برای مصارف کشاورزی، پنج میلیون و 500 هزار متر مکعب برای تامین آب شرب و مابقی برای حیات رودخانه مشگین‌چای در نظر گرفته شده است.

سد احمد بیگلو در 17 کیلومتری مشگین‌شهر و در پایین دست روستایی به همین نام بر روی رودخانه مشگین‌چای احداث شده است.

*س_برچسب‌ها_س*