پنج‌شنبه 19 مهر 1403

پرداخت 34 میلیارد تومان کمک بلاعوض به واحدهای خسارت دیده در زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پرداخت 34 میلیارد تومان کمک بلاعوض به واحدهای خسارت دیده در زنجان

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون بالغ بر 34 میلیارد تومان کمک بلاعوض در بخش مسکن، به واحدهای مسکونی خسارت دیده در اثر بارندگی های سال گذشته پرداخت شده است.

سجاد صنعتی منفرد روز پنجشنبه با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب 100 امام (ره) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مبلغ یاد شده را به عنوان کمک بلاعوض با همکاری مطلوب بانک های عامل به واحدهای مسکونی خسارت دیده در اثر بارندگی‌های سال گذشته پرداخت کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس یک هزار و 508 واحد مسکونی در اثر بارندگی های سال 98 احداث و یک هزار و 450 واحد دیگر نیز تعمیر شده است.

این مسؤول، با اشاره به رقم تسهیلات به هر واحد مسکونی گفت: به هر واحد مسکونی شهری 50 میلیون تومان وام، 12 میلیون تومان کمک بلاعوض و 13 میلیون تومان کمک اجاره بها و به واحدهای روستایی نیز 40 میلیون تومان وام، 10 میلیون تومان کمک بلاعوض و 6 میلیون تومان کمک اجاره بها پرداخت شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان ادامه داد: از مجموع 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی 48 هزار و 801 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان در سطح استان مقاوم سازی شده است.

به گفته صنعتی منفرد، میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی در سطح کشور 42 درصد و در استان زنجان این رقم 53 درصد است که در این زمینه استان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی، با بیان اینکه ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی درپیشگیری از حوادث موثر است، گفت: با توجه به مطالعات انجام شده، 153 روستا و بیش از 18 هزار و 734 واحد مسکونی نیز در این روستاهای استان بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا پنج هزار و 259 واحد مسکونی که 28 درصد واحدها را شامل می شود، مقاوم سازی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن استان، با ارائه تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن هم سو با اهدافی چون احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی، تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستائیان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها را دنبال می کند، که خوشبختانه تاکنون نیز موفق عمل کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*