دوشنبه 9 مهر 1403

پرونده تخلف فروشگاه زنجیره‌ای در شیراز به دستگاه قضا ارجاع داده شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پرونده تخلف فروشگاه زنجیره‌ای در شیراز به دستگاه قضا ارجاع داده شد

شیراز - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: پرونده تخلف یکی از فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای در شیراز که با وجود تذکرات مکرر کارشناسان این نهاد، اقدام به عرضه روغن زیتون غیرخوراکی و فرآورده همبرگر خام منجمد بدون نشان استاندارد کرده بود، به دستگاه قضایی برای برخورد قانونی ارجاع داده شد.

مرتضی رهنما، یکشنبه بیان داشت: کالاهای غیر استاندارد این فروشگاه نیز توقیف شده و اداره کل استاندارد فارس تا حصول نتیجه، موضوع این تخلف را پیگیری خواهد کرد.

وی افزود: متاسفانه این فروشگاه "پومیس" یا روغن حاصل از تفاله زیتون را به جای روغن زیتون تصفیه شده و همچنین فرآورده همبرگر را بدون علامت استاندارد به مشتریان عرضه می‌کرد.

رهنما ادامه داد: با توجه به اینکه پومیس، زیتون غیر خوراکی است و در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد به همین سبب این کالا به همراه فرآورده همبرگر غیر استاندارد فروشگاه مذکور، توقیف شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

او بیان کرد: روغن زیتون و فرآورده همبرگر، مشمول استاندارد اجباری است و لذا تولید و عرضه آن بدون نشان استاندارد تخلف محسوب می‌شود.

وی گفت: بازدید و بازرسی از مراکز عرضه کالاها، جزو وظایف اصلی کارشناسان استاندارد است و نظارت بر فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای به دلیل اعتماد مصرف کنندگان به این فروشگاه‌ها با حساسیت بیشتری در دستور کار قرار دارد.

رهنما، همچنین از مصرف کنندگان خواست در زمان خرید کالا به نشان استاندارد و کد 10 رقمی درج شده بر روی کالاها توجه و برای اطمینان از اصالت علامت استاندارد، کد 10 رقمی را به سامانه 10001517 ارسال کنند.

*س_برچسب‌ها_س*