چهارشنبه 18 مهر 1403

پلیس هنگ کنگ 300 نفر را در تجمع غیرقانونی بازداشت کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پلیس هنگ کنگ 300 نفر را در تجمع غیرقانونی بازداشت کرد

پکن - ایرنا - تلویزیون هنگ کنگ گزارش کرد که پلیس این منطقه امروز چهارشنبه 300 نفر را که درصدد برگزاری تجمع غیرقانونی بودند، دستگیر کرده است.

به گزارش ایرنا تلویزیون هنگ کنگ اعلام کرد پلیس حضور بسیار پررنگی در خیابان های هنگ کنگ داشته و همزمان برای متفرق کردن برخی از تظاهرکنندگان و کسانی که قصد تجمع داشتند، از گاز فلفل استفاده کرده است.

تظاهرات و اعتراضات که از یک سال قبل در هنگ کنگ به دلیل اعلام لایحه استرداد مجرمان از این منطقه به چین آغاز شده بود اکنون بار دیگر به دلیل بررسی «لایحه امنیتی هنگ کنگ» در کنگره چین، از سرگرفته شده است.

چین می گوید که این لایحه قانونی فقط فتنه گران، براندازان، تجزیه طلبان و کسانی که قصد ارتکاب عملیات تروریستی دارند را هدف قرار می دهد اما مخالفان، آن را مغایر با «خودمختاری عالی» این منطقه می دانند.

همزمان آمریکا به موضوع ورود کرده و به رغم مخالفت چین این کشور را به تحریم درصورت تصویب این لایحه تهدید کرده است مقام های واشنگتن اعلام کرده اند در تدارک تحریم هایی علیه پکن هستند.

امروز شماری از مخالفان در مناطق کازویی و مونگ کوک هنگ کنگ قصد تجمع داشتند که با پلیس درگیر و دهها نفر بازداشت شدند.

گزارش حاکی است که ماموران پلیس با بلند کردن پرچم های آبی رنگ از مخالفان خواسته بودند متفرق شوند در آن سو سخنرانان خواستار تلاش برای حفاظت از آزادی هنگ کنگ شده اند.

همزمان شماری از مخالفان در شبکه های اجتماعی خواستار اقدامی شده اند که پلیس آنها را شورش علیه اجتماع می داند. در این شبکه ها از مخالفان خواسته شده است راه ها و جاده ها را مسدود کرده و مانع حرکت قطارها شوند.

روزنامه پست از هنگ کنگ گزارش کرد که از امروز نزدیک به 3 هزار نیروی پلیس از جمله ماموران ضد شورش در خیابان های هنگ کنگ مستقر شده اند.

همزمان با این تحولات قرار است مجلس محلی هنگ کنگ و نمایندگان مخالفان و موافقان درنشستی درباره وضعیت این منطقه و لایحه امنیتی، بحث و تبادل نظر کنند.

*س_برچسب‌ها_س*