چهارشنبه 18 مهر 1403

پنج اثر از گناوه به مرحله نهایی پویش "با کتاب در خانه" راه یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پنج اثر از گناوه به مرحله نهایی پویش "با کتاب در خانه" راه یافت

گناوه - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی گناوه گفت: پنج اثر برتر کتابخوانان این شهرستان به مرحله نهایی پویش "با کتاب در خانه" راه یافت.

علیرضا سبحانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: پویش"با کتاب در خانه" با هدف استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه در بحبوبه بیماری کرونا، بهره بردن از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج اجتماعی کتاب‌خوانی، تشویق کودکان و نوجوانان به گفت‌وگو پیرامون کتاب‌های مطالعه شده، گسترش بهداشت در فضاهای فردی و اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی اظهارکرد: در این پویش یک هزار و 38 اثر از سراسر کشور بر اساس شاخص‌هایی همچون زمان بندی مناسب، خلاقیت و نوآوری در اجرا، ارائه الگوهای مناسب ترویج کتابخوانی به دبیرخانه ارسال شد و هیات داوران پس از بررسی 200 اثر برگزیده را در چهار رده سنی به مرحله نیمه نهایی معرفی کردند.

سبحانی گفت: از استان بوشهر 90 کلیپ با هشتک پویش "با کتاب در خانه" در شبکه‌های مجازی به اشتراک گذاشته شده بود که از این میان 20 اثر به مرحله نهایی داوری راه یافتند و بیشترین آثار در رده‌های سنی مختلف مربوط به شهرستان گناوه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی گناوه افزود: مهدیه لیراوی، فاطمه لیراوی، الهه حیاتی، نسترن خدری و دانیال خدری از شهرستان گناوه جزو افراد راه یافته به پویش "با کتاب در خانه" هستند.

وی یادآور شد: 50 اثر برتر این پویش در چهار رده سنی پیش دبستانی، دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم داوری و در نیمه دوم خرداد ماه امسال نتایج آن اعلام می‌شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*