یک‌شنبه 15 مهر 1403

پنج مرکز نوآوری در زنجان راه اندازی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پنج مرکز نوآوری در زنجان راه اندازی می‌شود

زنجان - ایرنا - معاون پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: در سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به این استان (هشتم مهرماه جاری) راه‌اندازی پنج مرکز نوآوری مصوب شد و در زمان حاضر پیگیر تزریق منابع مالی مورد نیاز هستیم که با تحقق آن، تحولی در این حوزه ایجاد خواهد شد.

سیدمحمد موسوی روز سه شنبه در کار گروه اقتصاد دانش بنیان استان افزود: راه اندازی مرکز نوآوری شهرستان ابهر، مرکز نوآوری شهرستان خرمدره و مرکز نوآوری تخصصی گردشگری شهرستان سلطانیه از جمله مصوبات این سفر بود.

وی اظهار داشت: راه اندازی مرکز نوآوری تخصصی زیتون در طارم و مرکز نوآوری تخصصی مهارت بنیان سازمان فنی و حرفه ای از دیگر مصوبات این سفر بود.

موسوی با بیان اینکه در این سفر پیشنهادات و درخواست هایی نیز مطرح شده که در حال پیگیری آنها هستیم، افزود: کارخانه نوآوری استان، راه اندازی مراکز نوآوری تخصصی برق و الکترونیک، تخصصی فرش و صنایع دستی، تخصصی صنایع معدنی از جمله این پیشنهادات محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی مرکز نوآوری تخصصی خودروهای متصل، مرکز نوآوری گیاهان دارویی، مراکز نوآوری تخصصی شیلات شهرستان ماهنشان و تخصصی اینترنت اشیا از دیگر پیشنهاداتی بود در سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان ارائه شد.

موسوی ادامه داد: به اعضای جلسه یک هفته فرصت داده شده تا با جمع بندی بندی پیشنهادات مطرح شده و ارسال آن به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گام های موثرتری برای شکوفایی استان برداشته شود.

معاون پارک علم و فناوری استان زنجان در خصوص مصوبات اولین جلسه کارگروه دانش بنیان استان در سال جاری نیز گفت: استقرار شرکت زرین گستر شیمی خاورمیانه از جمله مصوبات این جلسه بود که هم اکنون در انتظار پاسخ دستگاه‌های ملی از جمله، سازمان محیط زیست هستیم.

وی افزود: رفع موانع مربوط به تسهیلات بانکی شرکت مشعل پارس و تبدیل این شرکت به شرکت دانش بنیان دیگر مصوبه این جلسه بود که با کارهای انجام گرفته این شرکت به جلسه بین بانک ها برای پیگیری امور بانکی معرفی شد.

*س_برچسب‌ها_س*