دوشنبه 23 مهر 1403

پژوهشگر عراقی: جهان مشتاقانه منتظر سخنرانی رهبر معظم انقلاب است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پژوهشگر عراقی: جهان مشتاقانه منتظر سخنرانی رهبر معظم انقلاب است

بغداد - ایرنا - «بالقیس الزاملی» پژوهشگر اسلامی عراق گفت که جهانیان به ویژه ملت های عرب و مسلمانان مشتاقانه و بی صبرانه منتظر سخنرانی تاریخی روز قدس مقام معظم رهبری است.

الزاملی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزودکه روز قدس آمده است تا ملت ها در کنار قدس عزیز و تا زمان آزادی آن از دست رژیم متجاوز صهیونیسم ایستادگی کنند.

وی در مورد اهمیت روز جهانی قدس افزود: شکی نیست که احیای روز قدس از اهمیت زیادی در متحد کردن جهان اسلام و عرب و همچنین در وحدت کلمه مسلمانان در برابر استکبار جهانی برخوردار است، چرا که قدس عزیز در دهه های گذشته و در میان سکوت جهانی و اسلامی در برابر نیروهای استکبار جهانی توسط رژیم صهیونیسم غصب شده است.

پژوهشگر عراقی ادامه داد: با این وجود، روز قدس با ابتکار امام راحل آمد تا ملت ها در کنار قدس عزیز و تا زمان آزادی آن از دست رژیم اشغالگر صهیونیستی ایستادگی کنند.

الزاملی با بیان اینکه قضیه فلسطین به یک مساله جهانی تبدیل شده است افزود که جهان سال به سال با اهمیت روز قدس بیشتر آشنا می شود.

وی توضیح داد که جهان عرب و اسلام و تمام بسیاری از ملت دیگر مشتاقانه منتظر سخنرانی آیت الله خامنه ای در روز جمعه (فردا) هستند، چرا که ایشان نخستین مخالف این موضوع (اشغال فلسطین) هستند و با فرمان معظم له نیروی قدس تشکیل شد.

الزاملی همچنین گفت که روز قدس بر اهمیت انسجام عربی و اسلامی در رویارویی با توطئه ها و برنامه های صهیونیستی برای از بین بردن وحدت اسلامی و غارت ثروت کشورهای اسلامی و عربی تاکید می کند.

این پژوهشگر زن عراقی به شهادت و نبود سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در روز جهانی قدس امسال اشاره کرد و افزود: روز قدس امسال یک خاطره خاص و دردناک به همراه خود دارد چرا که این نخستین روز قدس پس از عملیات جنایتکارانه شهادت فرماندهان پیروزی یعنی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس است؛ بنابراین برای وفای به خون شهدا، نیروی قدس یک خار در چشم استکبار به طور کلی و اسرائیل به طور ویژه خواهد ماند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در 210 کشور جهان، ابتلای بیش از 5 میلیون نفر و حدود 350 هزار تن فوتی و به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت کامل، برنامه های روز جهانی قدس امسال متفاوت تر از سال های گذشته در کشورهای مختلف جهان برگزار می شود و به همین منظور برنامه های مختلفی از سوی دوستداران مردم مظلوم فلسطین تدارک دیده شده است که بیشتر با استفاده از فضای مجازی خواهد بود.

در ایران هم در روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان که از سوی امام خمینی (ره) به عنوان روز جهانی قدس به منظور یادآوری موضوع مهم فلسطین در اذهان عمومی و ظلم هایی که به مردم این سرزمین در 72 سال اشغال آن رفته است و با توجه به برخی تلاش ها برای این منظور و فراموش کردن آن حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار است ساعت 12 روز جمعه 2 خرداد ماه مصادف با روز جهانی قدس با جهانیان به ویژه جهان اسلام سخن بگویند و این سخنرانی به صورت زنده و مستقیم از طریق شبکه های تلویزیونی و رادیوئی پخش می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات روز قدس مباحثی مهمی درباره قدس، فلسطین و تحولات جاری در منطقه و جهان بیان خواهند کرد و بعد از آن گفتمانی جدید به عنوان نقطه عطف در تاریخ مقاومت شکل خواهد گرفت.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*