دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

پیام اقتدار ایران و حضیض صهیونیستی با موازنه قدرت و وحشت

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پیام اقتدار ایران و حضیض صهیونیستی با موازنه قدرت و وحشت

جمهوری اسلامی ایران توانسته از مرحله دفاع ترکیبی وارد عملیات آفندی با قدرت واکنش سریع شود و اوج قدرت و مقابله به مثل کشورمان را به رخ می‌کشاند،

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، بارها به اثبات رسیده است که جمهوری اسلامی ایران، از قدرت واکنش سریع بهره‌مند بوده و این یک مزیت استراتژیک است؛ به عنوان مثال نفتکش جمهوری اسلامی ایران را در سواحل یونان به سرقت می‌برند و بلافاصله دلامردان ایرانی کشتی یونانی را در خلیج فارس توقیف می‌کنند.

یا در برابر ترورهایی که انجام می‌دهند بلافاصله پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در منطقه مورد حمله موشکی و پهپادی و اقدامات تلافی‌جویانه قرار می‌گیرد. یا در جنگ سایبری وقتی آنها به جنگ سایبری مبادرت می‌ورزند، توانایی ایران داریم خیلی سریع مراکز حساس رژیم صهیونیستی را مورد حمله سایبری قرار دهیم.

ایران وارد مرحله عملیات آفندی با اسرائیل شده است

سلیمان غفاری پژوهش گر روابط بین الملل در گفت و گو با خبرنگار آناج با بیان این که جمهوری اسلامی ایران توانسته از مرحله دفاع ترکیبی وارد عملیات آفندی با قدرت واکنش سریع شود و اوج قدرت و مقابله به مثل کشورمان را به رخ می‌کشاند، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران به سرعت در حال نبرد سایبری و ترکیبی با رژیم صهیونیستی است و این نبرد ترکیبی بُعد فضای مجازی و هم بُعد استفاده از پهپادها و امکانات جدید را در دل خود جانمایی کرده است.

وی با اشاره به این که هفته پیش حمله سایبری شدید از سوی یک تیم عراقی علیه زیرساخت‌های سامانه معاملاتی بورس تل‌آویو صورت گرفت ادامه داد: پیش از آن، در فروردین‌ماه پارسال نیز، هکرهای عراقی در دو روز متوالی، وب‌سایت و سرورهای فرودگاه بن‌گوریون در تل‌آویو، وبگاه بانک «اسرائیل» را از دسترس خارج کردند

غفاری افزود: گروه موسوم به «الطاهره» با شعار «یالثارات ابومهدی المهندس» حمله گسترده ای به زیرساخت های بخش حمل و نقل رژیم صهیونیستی انجام داد و بزرگترین شرکت ترابری رژیم صهیونیستی را از کار انداخت که ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت حمله سایبری به پایگاه‌های و سرورهای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پایگاه اطلاع رسانی کانال 9 تلویزیون رژیم صهیونیستی را نیز هدف حمله سایبری قرار داده است؛ به دلیل این حمله سایبری فعالیت شرکت حمل و نقل "ایگد"، بزرگترین شرکت حمل و نقل شهری در اراضی اشغالی و ایستگاه اصلی ارتباطات عمومی و سامانه راه آهن و خدمات EPOS متوقف شد.

وی با ارائه تحلیلی در خصوص توقیف نفت کش ایرانی توسط یونان، اذعان داشت: اقدام یونان درحالی رخ داد که این کشتی با شرایط آب و هوایی نامناسب و مشکلات فنی مواجه بوده و مطابق قوانین بین‌المللی درخواست کمک کرده است. بر‌اساس مقررات و استانداردهای فنی و بین‌المللی، کشتی‌هایی که در وضعیت خطر ایمنی قرار می‌گیرند و درخواست کمک‌رسانی دارند باید از سوی کشوری که در نزدیکی سواحل آن قرار گرفته‌اند به نقطه امن سواحل منتقل شده و پس از آن، اقدامات لازم برای تعمیرات صورت پذیرد و بعد از رفع خطر به مسیر بین‌المللی خود ادامه دهند.

ایران دست برتر را در منطقه دارد

این پژوهش گر روابط بین الملل با تاکید بر این که ایران در برابر رژیم صهیونیستی و اقدامات خرابکارانه و رذالت‌گونه آن دست برتر را در منطقه دارد، تصریح کرد: اگر این دشمن غاصب و جعلی دست به هر اقدامی علیه ایران و منافع ما در منطقه و جهان بزند، فوراً و بدون فوت وقت، قابلیت واکنش تلافی‌جویانه را دارد و در این رابطه سپاهیان توحید در ساحت سایبری و هیبریدی ما وارد عملیات‌های آفندی شده‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: ضربات سهمگینی که رژیم صهیونیستی از جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده است، باعث شده تا نخست‌وزیر این رژیم اعلام کند که اسرائیل در مسیر اضمحلال قرار گرفته و ضرباتی که دریافت کرده، ضربات کاری و استخوان خرد کن بوده است. چنانکه براساس اظهار نظرهای نفتالی بنت، اسرائیل به سمت انتحار و خودکشی سیاسی و نظامی هدایت می گردد و این به‌گونه‌ای است که نه می‌تواند افکار داخلی خود را به مرحله اقناع و مجاب سازی برساند و نه در عرصه نظام بین‌المللی حجیت و حقانیت خود را به منصه ظهور و بروز برساند.

داشتن مواد غنی شده، نوعی توازن قدرت با دشمنان ایجاد می کند

غفاری با بیان این که در حقیقت رشد خروج از اسرائیل و مهاجرت معکوسی که در این رژیم اتفاق افتاده، ناامن شدن داخل اسرائیل وضعیت بحرانی را برای رژیم صهیونیستی رقم زده است، ابرازداشت: این مهم نویدبخش وعده زودهنگام نابودی اسرائیل است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده‌اند. اما به نظر می رسد اسراییل که نیروهای متحد ایران را در مرزهای 3 سمت خود می بیند بیش از پیش نگران است و صرف داشتن مواد غنی شده در غنای بالا و میزان زیاد، خود نوعی توازن قدرت با دشمنان اتمی را برای تهران به ارمغان خواهد آورد.

وی یادآور شد: فاصله اسرائیل تا تاسیسات اتمی ایران 2000 کیلومتر است و فاصله موشک های ایرانی با تاسیسات اتمی، شیمیایی و پالایشگاهی آنها تنها 150 کیلومتر. به عبارت بهتر هواگردهای اسراییل برای ضربه نطنز باید 2000 کیلومتر را بپیمایند (به غیر از مسیر بازگشت) که حدود نیمی از آن در آسمان ایران خواهد بود اما موشک های نقطه زن و با کلاهک های سنگین ایرانی مستقر در سوریه و لبنان تنها 30 ثانیه تا اصابت به اهداف حیاتی و راهبردی رژیم صهیونیستی زمان نیاز دارند.

"هزار ضربه چاقو"، سیاست جدید اسرائیل در قبال ایران است

این پژوهش گر روابط بین الملل با اشاره به این که رژیم صهیونیستی در برابر ایران از استراتژی هزار ضربه چاقو یا زخم چاقو بهره می‌برد، گفت: در این راستا هرگونه امکانات سایبری، تروریستی، اطلاعاتی و خرابکارانه و تروریستی استفاده می‌کند. براساس تدبیر مقام معظم رهبری ما از حالت پدافندی وارد مرحله آفندی یا جنگ ترکیبی (هیبریدی) شده‌ایم و براساس استراتژی جمهوری اسلامی ایران اسرائیلی‌ها هر ضربه‌ای به کشورمان وارد کنند، ما چندین برابر آمادگی ضربه زدن به دشمن غاصب صهیونیستی را داریم.

وی با تاکید بر این که تجربه‌های گوناگون نشان داده است در زیاده‌خواهی‌ها و اقدامات غیرقانونی غرب علیه کشورمان تنها زبان «اقتدار» و «اقدام متقابل» در راستای رسیدن به توازن قدرت و وحشت، می‌تواند آنها را از مواضع خصمانه خود پرهیز دهد، اظهارداشت: چه این اتفاق در عرصه سیاسی باشد و کشورهای غربی تلاش کنند تا پشت نقاب به‌اصطلاح یک نهاد فنی و حقوقی و با انتشار قطعنامه‌های سیاسی، ایران را مجبور به عقب‌نشینی کنند و چه بایدن بخواهد با ادامه کارزار شکست خورده فشار حداکثری و دزدی نفت عرصه را بر فعالیت تجاری ایران تنگ کند، در همه این موارد جمهوری اسلامی ایران با زبان عزت و اقتدار راه را خواهد گشود و آنها را از اقدامات خود نادم خواهد کرد.

غفاری با بیان این که نفتالی بنت مدتی قبل در دیدار با بایدن راهبردی موسوم به مرگ با هزار زخم را برای مقابله با ایران ارائه کرده است، تصریح کرد: مقامات صهیونیست اعلام کردند که این راهبرد شامل مقابله با ایران با استفاده از ترکیبی از اقدامات کوچک بسیار در چندین جبهه - نظامی و دیپلماتیک - به جای یک ضربه سنگین است. بنت همچنین به بایدن گفت که با بازگشت به توافق هسته ای 2015 برجام مخالف است و کارآیی این توافق به دلیل بندهای موسوم به غروب و پیشرفت های هسته ای ایران از بین رفته است.

وی با اشاره به این که به گفته مقامات اسرائیلی بنت از دو اظهار نظر بایدن بسیار خرسند شد، ادامه داد: نخست اینکه ایران در دوران ریاست جمهوری بایدن به تسلیحات هسته ای دست نخواهد یافت؛ دوم، اگر دیپلماسی با ایران شکست بخورد بایدن آمادگی بررسی سایر گزینه ها را دارد که این اظهار نظر بایدن بازتابی از درخواست بین برای «پلن B» است. بنت با ابراز خوش بینی پیرامون چشم انداز همکاری اسرائیل و آمریکا در برابر ایران افزود:«ما زمان زیادی نداریم مسأله ایران فوری است و نمی توانیم درنگ کنیم»

انتهای پیام /