شنبه 7 مهر 1403

پیشرفت فیزیکی 72 درصدی نخستین تقاطع چهار سطحی شرق کشور در مشهد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پیشرفت فیزیکی 72 درصدی نخستین تقاطع چهار سطحی شرق کشور در مشهد

مشهد - ایرنا - معاون اداره کل نظارت و اجرای طرح‌های زیرینایی معاونت عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: تقاطع چهارسطحی آزادگان مشهد به عنوان نخستین و بزرگترین تقاطع چهارسطحی شرق کشور از پیشرفت 72 درصدی برخوردار است و این طرح تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

فرهاد عرب روز سه‌شنبه در جریان بازدید خبرنگاران از طرح تقاطع چهار سطحی آزادگان مشهد افزود: این طرح لان شهری منجر به اتصال چهار محور بزرگ شامل بلوار نمایشگاه به بلوار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بلوار امام علی (ع) به بلوار مهدیه، دو چپگرد بلوار امام علی به سمت وکیل آباد و بلوار مهدیه به سمت بلوار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌شود. وی ادامه داد: اجرای این طرح از بهمن ماه سال 98 آغاز شده و طبق برنامه زمان‌بندی تا 25 اسفند امسال به پایان می‌رسد. معاون اداره کل نظارت و اجرای طرح‌های زیرینایی معاونت عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در زمان اجرای این طرح برای انتقال ترافیک میدان نمایشگاه مشهد، سه کیلومتر مسیر انحرافی نیز ایجاد شده است. عرب در خصوص طرح تقاطع غیر همسطح خیابان مصلای مشهد نیز افزود: این طرح به طول هزار و صد متر به صورت زیرگذر اجرا می‌شود و هم اکنون 12 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با 420 میلیارد ریال هزینه، تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. وی ادامه داد: این طرح از تقاضاهای 10 ساله ساکنان منطقه است و با اجرای آن بار ترافیکی و آلودگی هوا در منطقه مصلای مشهد کاهش می‌یابد و محور جدید دسترسی به بهشت رضا (ع) نیز ایجاد خواهد شد.

در مجموع در خرداد ماه جاری 17 طرح با اعتبار پنج هزار و 170 میلیارد ریال در حوزه معاونت عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد آماده بهره برداری است.

*س_برچسب‌ها_س*