پنج‌شنبه 7 تیر 1403

پیشنهاد مهم ایران به کشورهای بریکس برای لغو روادید

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
پیشنهاد مهم ایران به کشورهای بریکس برای لغو روادید

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آسان کردن ورود گردشگران از کشورهای عضو گروه بریکس را بر اساس نقشه راه این گروه ضروری دانست و گفت: لغو روادید بین کشورهای عضو به ویژه لغو گروهی گردشگری می‌تواند یکی از راه حل‌ها باشد.

مسلم شجاعی روز جمعه در ارتباط ویدئوکنفرانس با محل برگزاری نخستین مجمع گردشگری بریکس که با حضور برخی مقامات کشورهای عضو این گروه در مسکو برگزار شد، افزود: پیش‌تر، جمهوری اسلامی ایران روادید گردشگران 6 کشور از 10 کشور عضو بریکس را لغو کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر لغو روادید، باید به سازمان‌های هوایی خود در کشورها کمک و آنها را تشویق کنیم که تعداد پروازهای مستقیم بین کشورها را افزایش دهند.

لزوم توجه به بخش خصوصی

این مقام وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری در ادامه با تأکید بر اهمیت توجه به بخش خصوصی برای توسعه گردشگری میان کشورهای عضو گروه بریکس، گفت: هرچه اپراتورهای تور کشورها با یکدیگر بیشتر آشنا باشند، گردشگران بیشتری بین کشورهای عضو بریکس مبادله خواهند شد.

بازاریابی و تولید محتوا

شجاعی توجه به بازاریابی و استفاده از فناوری و دیجیتالی کردن محصولات و خدمات گردشگری بین کشورهای عضو بریکس را ضروری دانست و گفت: سومین پیشنهاد عملگرایانه من برای توسعه گردشگری در بریکس، تمرکز بر بازاریابی و تولید محتوای گردشگری مناسب است.

وی در توضیح پیشنهاد خود افزود: تولید محتوا توسط گردشگران کشورها و انتشار آنهاف این روزها به اینفلوئنسر مارکتینگ و تور FAM معروف است. ما اخیراً در بازار چین اقدامی انجام داده ایم و تعداد گردشگران این کشور به ایران را نسبت به قبل از کووید 19 بیش از 35 درصد افزایش داده ایم. می دانیم که همه اعضای بریکس از این دست اقدامات موفق بسیاری دارند.

ظرفیت‌های ایران در بخش گردشگری

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به بخشی از ظرفیت‌های ایران در عرصه گردشگری اشاره کرد و گفت: رتبه دهم جهان با 27 میراث جهانی ثبت شده در یونسکو که تخت جمشید یکی از آنهاست، رتبه پنجم جهان با 24 میراث ناملموس جهان که نوروز یکی از آنهاست، تنوع قومیتی و فرهنگی، رویدادها و جشن های فراوان، مردمی مهمان نواز به عنوان مزیت رقابتی مهم و همچنین امنیت مثال زدنی از ظرفیت‌های گردشگری ایران است که در نظرات و پست‌های گردشگران (در شبکه‌های اجتماعی) نیز بازتاب یافته است.

وی ادامه داد: همانطور که رئیس جمهور فقید کشورمان معتقد بود، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران می خواهد ورود گردشگران به ایران را تسهیل کند. بنابراین ما درها را باز کرده ایم.

شجاعی با دعوت از شهروندان کشورهای عضو بریکس برای سفر به ایران گفت: امروز گردشگران بیش از 40 کشور می توانند بدون ویزا به کشور ما سفر کنند؛ این کشورها بیش از نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند و برخی از آنها اعضای بریکس هستند.

وی خاطرنشان کرد: ایران در سال گذشته توانست 6.4 میلیون گردشگر بین المللی جذب کند که نسبت به سال قبل از آن، 50 درصد رشد داشته است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.