دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس از مرز 22 هزار نفر گذشت

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس از مرز 22 هزار نفر گذشت

سخنگوی ستاد انتخابات از بارگذاری و تکمیل مدارک 3 هزار و 48 نفر از متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس، در سامانه پیش ثبت‌نام خبر داد.

به گزارش مشرق، محسن اسلامی در گفت‌وگویی به تشریح تازه‌ترین جزئیات پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: از ساعت 8 صبح تا 14 روز چهارشنبه 3 هزار و 48 نفر از متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس، مدارک خود را در سامانه پیش ثبت‌نام تکمیل و بارگذاری کرده‌اند.

وی افزود: بر این اساس از ابتدای پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون 22 هزار و 165 نفر از متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی با تکمیل مدارک هویتی خود، در سامانه پیش ثبت نام کرده اند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در مورد ترکیب سنی متقاضیان نمایندگی مجلس گفت: تاکنون 39 درصد متقاضیان بین 30 تا 40 سال، 36 درصد 40 تا 50 سال، 20 درصد بین 50 تا 60 سال و 5 درصد بین 60 تا 75 سال هستند.

اسلامی ترکیب جنسیتی متقاضیان را تاکنون 13 درصد خانم و 87 درصد آقایان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: میزان استقبال زنان از پیش ثبت‌نام انتخابات در استان‌های خراسان شمالی، البرز، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تهران بیشتر از استان‌های دیگر است.

ثبت‌نام اولیه از متقاضیان داوطلبی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از 16 مرداد آغاز شده و پس از تأیید مدارک بارگذاری‌شده از سوی 6 دستگاه معرفی شده در قانون، کد رهگیری برای متقاضیان ارسال خواهد شد.

ثبت‌نام قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز از 27 مهر ماه به مدت هفت روز انجام خواهد شد.