یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

پیوستن خالق «کارآگاه حقیقی» به فیلم جدید استودیوی مارول

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
پیوستن خالق «کارآگاه حقیقی» به فیلم جدید استودیوی مارول

نیک پیزولاتو، خالق سریال «کارآگاه حقیقی» به جمع نویسندگان بازسازی فیلم «بلید» استودیوی مارول ملحق شد.

به نقل از ورایتی، نیک پیزولاتو، خالق سریال «کارآگاه حقیقی» (True Detective) برای نوشتن فیلم «بلید» (Blade) استودیوی مارول قرارداد امضا کرد و به ماهرشالا علی، که در فصل سوم سریال جنایی او در شبکه HBO بازی کرد، پیوست.

ماهرشالا علی قرار است در «بلید» نقش این قاتل خون‌آشام را بازی کند و تا کنون خبر رسیده است که آرون پیر، دلروی لیندو و میا گاث در میان ستارگان این فیلم حضور دارند.

پیش‌تولید این فیلم در جریان است و پیزولاتو وظیفه نویسندگی را بر عهده می‌گیرد و بر روی پیش‌نویس فیلمنامه مایکل استاربری، نویسنده نامزد امی کار می‌کند که گفته می‌شود این فیلم تاریک‌تر از بسیاری از فیلم‌های دنیای سینمایی مارول خواهد بود.

انتظار می‌رود فیلمبرداری این فیلم به کارگردانی یان دیمانژ، کارگردان «پسر سفیدپوست ریک» (White Boy Rick) در اواخر ماه می‌در آتلانتا آغاز شود.

بازسازی «بلید» اولین بار در کامیک‌کان سال 2019 اعلام شد؛ زمانی که کوین فایگی، رئیس استودیوی مارول، طرفداران را غافلگیر و اعلام کرد که از این پس، علی به جای وسلی اسنایپس که بین سال‌های 1998 تا 2006، نقش اصلی آن را بر عهده داشت، به‌عنوان بلید ایفای نقش خواهد کرد.

«بلید» قرار است در تاریخ 6 سپتامبر 2024 به عنوان آخرین فیلم در فاز پنجم دنیای سینمایی مارول روی پرده سینما‌ها برود.

پیزولاتو، رمان‌نویس و داستان‌نویس برنده جایزه، بیشتر به خاطر خلق سریال «کارآگاه حقیقی»، درام شبکه HBO که در سال 2014 با بازی متیو مک‌کانهی و وودی هارلسون عرضه شد، شناخته می‌شود. این نویسنده همچنین در حال کار روی بازسازی «هفت دلاور» (The Magnificent Seven) برای آمازون است.

فصل چهارم سریال «کارآگاه حقیقی» با عنوان فرعی «کشور شبانه» (Night Country) و با بازی جودی فاستر و کالی ریس، اواخر امسال پخش خواهد شد.

قابل توجه است که اخبار حرکت پیزولاتو برای پیوستن به فیلم مارول تنها چند روز قبل از پایان قرارداد انجمن نویسندگان آمریکا در اول ماه می منتشر می‌شود و احتمالاً تعطیلی کار قریب‌الوقوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر