جمعه 31 فروردین 1403

پیکر حجت الاسلام فاطمی‌نیا در دانشگاه تهران تشییع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پیکر حجت الاسلام فاطمی‌نیا در دانشگاه تهران تشییع شد

تهران - ایرنا - پیکر حجت الاسلام سیدعبدالله فاطمی‌نیا، استاد اخلاق، امروز سه‌شنبه 1401 با حضور مردم قدرشناس و مؤمن و عاشقان معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در دانشگاه تهران تشییع شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا پس از طی یک دوره بیماری، بامداد روز دوشنبه 26 اردیبهشت ماه به ملکوت اعلی پیوست.

مراسم وداع با پیکر حجت‌الاسلام سید عبدالله فاطمی‌نیا عالم وارسته و استاد اخلاق دوشنبه شب با حضور جمعی از استادان، دانشجویان و عموم مردم در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

پیکر حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا صبح امروز سه شنبه 27 اردیبهشت از مقابل دانشگاه تهران تشییع شد. پیکر این عالم وارسته پس از انتقال به قم، از ساعت 17 از مقابل مسجد امام حسن عسگری (ع) تشییع و در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده خواهد شد.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا در سال 1325 در تبریز چشم به جهان گشود. از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میر اسماعیل) که از جمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. سپس نزدیک به 30 سال نزد میرزا حسن مصطفوی (از شاگردان سید علی قاضی) تحصیل کرد.

وی همزمان تحصیلات حوزوی خویش را هم دنبال و از محضر علمایی همچون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچکتر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سید رضا بهاءالدینی، محمدتقی بهجت، علامه جعفری و... در علوم اسلامی و عرفان استفاده کرد.

از این استاد اخلاق آثار ارزشمندی در زمینه آگاهی اسلامی و شرح مفاهیم شیعی به جا مانده که از آن جمله می توان نکته‌ها از گفته‌ها، فرهنگ انتظار: در مورد غیبت امام زمان و مباحث اسلامی دیگر، فرجام عشق: شرحی بر غزل حضرت امام خمینی (ره)، به زبان فارسی و اردو، یک نکته از هزاران در دو جلد شامل فرهنگ انتظار و فرجام عشق، ارمغان غدیر: چهل حدیث از منابع شیعه و سنی، درباره رویداد غدیر خم، شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره، نغمه عاشقی را نام برد.

همچنین از وی مقالات متعددی در نشریات مختلف به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

پیکر حجت الاسلام فاطمی‌نیا در دانشگاه تهران تشییع شد 2
پیکر حجت الاسلام فاطمی‌نیا در دانشگاه تهران تشییع شد 3
پیکر حجت الاسلام فاطمی‌نیا در دانشگاه تهران تشییع شد 4