جمعه 13 مهر 1403

پیگیری صادرات محصولات حوزه فناوری اطلاعات فارس در اتاق بازرگانی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پیگیری صادرات محصولات حوزه فناوری اطلاعات فارس در اتاق بازرگانی

شیراز - ایرنا - عضو هیات رییسه و رییس کمیسیون فناوری، اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی امسال این کمیسیون، صادرات محصولات شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان است که با جدیت آن را دنبال می‌کنیم.

یلدا راهداری، سه‌شنبه در نشست کمیسیون فناوری، اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه این اتاق افزود: یکی از بخش‌هایی که با وجود ظرفیت‌های منحصر به فرد، جای خالی آن به شدت در استان احساس می‌شود، بحث صادرات محصولات شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات فارس است.

وی ادامه داد: سال 98 مسایل زیربنایی صادرات محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) استان را دنبال کردیم و مذاکرات مثبت و مسیرهای خوبی نیز برای صادرات و اتصال محصولات حوزه فناوری، اطلاعات و ارتباطات استان به بازارهای جهانی انجام شده که نتایج نهایی آن را به زودی اعلام خواهیم کرد. او اظهار داشت: یکی از مسائل زیرساختی فراهم شده برای صادرات این محصولات، حمایت و پشتیبانی اتاق بازرگانی ایران و اختصاص مشاوران متخصص ملی و بین‌المللی برای صادرات محصولات فارس است. وی بیان کرد: از الزامات مهم برای صادرات محصولات حوزه فناوری، اطلاعات و ارتباطات استان تهیه داده‌ها و اطلاعات مشخص و جامع از فعالیت‌های در حال انجام در استان است که می‌کوشیم این مهم با همکاری فعالان فضای کسب و کار استان تهیه شود و در اختیار مشاوران قرار گیرد. راهدار ادامه داد: محور امسال برنامه‌های ما در کمیسیون فناوری، اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس، شناسایی و اتصال محصولات شرکت‌های فناوری، اطلاعات و ارتباطات استان به بازارهای صادراتی و ایجاد امکان مذاکرات حضوری تجار و فعالان این حوزه در استان با خارج از کشور است. عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های امسال ما در این کمیسیون، توجه به فعالیت آزادکاران و فعالان بازار کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ابعاد مختلف، پیگیری مطالبات صنفی فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان در حوزه های مالیات، بیمه و قانون کار و همچنین برگزاری دوره‌های مهارتی و آموزشی بر اساس نیاز فعالان فضای کسب و کار فناوری اطلاعات و ارتباطات استان است. وی بیان داشت: همچنین از برنامه‌های دیگر این کمیسیون، پرداختن به موضوع اقتصاد رسانه به مفهوم مطالبه فعالان حوزه فناوری، اطلاعات و ارتباطات با همراهی و مشارکت ذی‌نفعان این حوزه است. راهدار اضافه کرد: تهیه بانک جامع اطلاعات فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان، پایش فضای کسب و کار این حوزه و پیگیری جذب سرمایه‌گذاری و شکل‌دهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطر پذیر نیز که از سال 98 در دستور کار ما قرار داشت همچنان در حال انجام است. او گفت: در آغاز فعالیت این کمیسیون، نمای مشخصی از حوزه فناوری، اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه در استان در دسترس نبود اما امروز می‌توانیم اعلام کنیم فضای کسب و کار فناوری اطلاعات و ارتباطات استان را شناسایی و نیازهای اصلی، تهدیدها و فرصت‌ها را استخراج کردیم و برای تحقق اهداف مشخص شده و رفع مشکلات برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

افزایش چهار برابری سرعت اینترنت در شیراز را دنبال می‌کنیم مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان فارس هم در این نشست، بیان داشت: راه‌اندازی اینترنت خانگی با چهار برابر سرعت در شیراز، نصب 32 سایت ارتباطی جدید در این کلانشهر، احداث 27 سایت ارتباطی در مسیرهای جاده ی فارس و اختصاص 350 میلیارد ریال برای تکمیل پوشش اینترنتی مناطق روستایی از برنامه‌های این اداره کل است. مهرداد سهرابی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در کشور منجر به تحول مثبتی در عرصه آموزش‌های مجازی شده به گونه‌ای که روند تحول در عرصه فعالیت‌های مجازی بسیار پرشتاب بوده است.

*س_برچسب‌ها_س*