سه‌شنبه 10 مهر 1403

چراغ بورس آذربایجان‌غربی پس از هفته‌ها دوباره سبز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چراغ بورس آذربایجان‌غربی پس از هفته‌ها دوباره سبز شد

ارومیه - ایرنا - مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: شاخص کل بورس در این استان طی هفته گذشته با 89 هزار و 980 واحد افزایش به یک میلیون و 28 هزار و 537 واحد رسید.

وحید جوادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طی هفته گذشته شاخص بازار فرابورس نیز افزایش 832 واحدی را تجربه کرد، افزود: این شاخص نیز در پایان هفته گذشته به 11 هزار و 696 واحد رسید.

وی با بیان اینکه هفته گذشته بیش از 85 میلیون سهم و حق تقدم سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در آذربایجان‌غربی معامله شد، گفت: ارزش معامله‌های بورسی طی هفته گذشته در این استان بیش از یک‌هزار و 197 میلیارد ریال بود.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طی این مدت در بورس منطقه‌ای در این استان 12 کارگزار از 16 ایستگاه معاملاتی، سهام و حق‌تقدم بیش از 300 شرکت بورسی و فرابورسی را معامله کردند، اظهار داشت: در این مدت نمایندگی شرکت مفید بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با 32 درصد به خود اختصاص داد.

جوادی از سهم 53 درصدی خرید در هفته گذشته خبر داد و بیان کرد: طی این مدت شرکت پالایش نفت تبریز، هشت درصد ارزش کل معامله‌ها را به خود اختصاص داد و در رده نخست معاملات بورس منطقه‌ای قرار گرفت.

بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در 22 اسفند سال 1383 شمسی با همت سازمان بورس و اوراق بهادار و استانداری این استان تاسیس شد.

*س_برچسب‌ها_س*