دوشنبه 9 مهر 1403

کارگاه‌های معدنی از مناطق پرخطر به‌شمار می‌آید

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
کارگاه‌های معدنی از مناطق پرخطر به‌شمار می‌آید

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: کارگاه‌های معدنی از مناطق پرخطر به‌شمار می‌آید و باید نظارت دقیق بر آن انجام شود.

به گزارش خبرآنلاین از زنجان، زهرا محمودی امروز (دوشنبه، 9 مهر ماه) در بازدید از کارگاه معدنی در زنجان که بیش از 120 نفر نیروی کار دارد، به لزوم ایجاد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌های بالای 25 نفر نیروی کار اشاره کرد و افزود: اعضای کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای اقتصادی و تولیدی با حضور در محیط‌های کارگاهی، نواقص غیرایمن را شناسایی کنند و اقدامات مربوط به رفع نواقص احتمالی را انجام دهند.

وی بیان کرد: نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار و صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور در این کارگاه‌ها و همچنین پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار، حفظ و ارتقای سلامتی کارگران و سالم‌سازی محیط کار اولویت و برنامه اصلی بازرسان کار استان است.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 3539 مورد بازرسی از کارگاه‌های استان زنجان انجام شده که 1377 مورد از این بازرسی‌ها شامل بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در صنعت ساختمان و معدن و... است.

کد خبر 1964604