شنبه 5 آبان 1403

کاشکی؛ در ستایش کادر درمانی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کاشکی؛ در ستایش کادر درمانی

تهران - ایرنا - یک خواننده قطعه موسیقی کلمه «کاشکی» را برای قدردانی از کادر درمانی ایران که مدتی‌است با جانفشانی در حال مبارزه با بیماری کرونا هستند، منتشر کرد.

شاید این روزها به اندازه هیچ روزی و برهه‌ای در تاریخ، یک ملت در حماسه سازی کادر درمانی و پزشکان کشورش از سویی و در غم پرپر شدن عزیزانش بخاطر این ویروس منحوس، این چنین در انبوهی پایکوبان از افتخار و غم لحظه های اضطراب و خانه نشینی و غم و افتخار را طی نکرده باشد.

کادر درمانی و پزشکی ایران از اولین روزهای شیوع بیماری کرونا دست دل از جان و خانه شسته و دل به آتش زده و در خط اول مبارزه با این بیماری ایستاده است و از طرفی هم در سال نو بسیاری از خانواده ها داغدار عزیزانشان هستند که قربانی ابتلا به این ویروس شده اند.

حال اگر قدردانی و سپاس از عزیزان کادر درمانی و همدردی از بازماندگان این روزهای تلخ را به‌عنوان سهم بزرگ خود رد پویش سهم من در در کرونا بدانیم راه به خطا رفته ایم.

در این میان محمد معتمدی و مدیا فرج نژاد، سهم خود در کرونا را به این امر اختصاص داده و قطعه (کاشکی) را برای قدردانی از زحمات کادر درمانی ایران و همدردی با آسیب دیدیگان این اتفاق شوم، منتشر کرده است.

موزیک ویدیوی «کاشکی» به آهنگسازی میدیا فرج نژاد و با صدای محمد معتمدی به آسیب دیدگان و ایثارگران کادر درمانی کشور تقدیم شد و شعر این قطعه از سروده‌های علیرضا کلیایی است و تنظیم آن را بهزاد عبدی انجام داده است.

لیندا کیانی و امیریل ارجمند برای اولین بار در موزیک ویدیوی «کاشکی» نقش آفرینی کرده‌اند و احمد اطراقچی و لیلا جعفری گروه کارگردانی این اثر هستند. در قطعه «کاشکی» میدیا فرج‌نژاد نوازنده تار، النا ایکایوا نوازنده ویلنسل و والریا تیخانوا نوازنده هارپ بوده اند. و گروه کر کردو در این قطعه آواها را اجرا کرده و ولادمیر سیرنکو هم این قطعه را رهبری کرده است. موزیک ویدیوی «کاشکی» در این روزهای شیوع ویروس کرونا در کشورمان، به آسیب دیدگان و ایثارگران کادر درمانی تقدیم شده است.

کرونا و اطلاعات مربوط به آن در ایران

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون 44606 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و 2898 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و 14656 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز 12 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 3111 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به 44606 مورد رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون 14656 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 141 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به 2898 نفر رسید.

وی افزود: 3703 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*