دوشنبه 16 مهر 1403

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان یک‌هزار و 100 اثر ویدیویی تولید کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان یک‌هزار و 100 اثر ویدیویی تولید کرد

زنجان - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: یک‌هزارو 100 اثر ویدیویی از سوی مربیان این اداره کل در موضوعات مختلف برای گروه‌های هدف تولید شد که در کنار این مهم 75 اثر ویدیویی ویژه روزهای کرونایی به منظور آگاهی بخشی و آموزش‌های لازم به کودکان و نوجوانان انجام شد که استقبال گسترده خانواده های زنجانی را به دنبال داشت.

علیرضا نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کانون به منظور ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش فکری و ذوقی گروه‌های هدف خود و کمک به شکوفایی استعدادهای آنان در اوقات فراغت فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: این اداره کل با 168 پرسنل اعم از مربیان فرهنگی، هنری و ادبی که این تعداد با مجموع 55 مدرسان کانون زیان شعبه زنجان در این حوزه کاری تعریف شده، به ارائه خدمات گروه های هدف می پردازنند.

این مسؤول ادامه داد: طی اوایل اسفند سال گذشته، با شیوع بیماری کرونا و طبق بخشنامه های وزارت آموزش و پرورش مراکز کانون نیز بطور کامل تعطیل اما فعالیت های مختلف در قالب طرح پیک امید مجازی پیگیری شد.

وی اظهار داشت: بر این اساس با اجرای پیک امید مجازی و با تشکیل 162 گروه مجازی تخصصی که حدود 64 گروه به گروه سنی نوجوانان و 98 گروه دیگر نیز تخصصی کودکان را شامل می شد، فعالیتهایی با هدف پایدارسازی اعضا آغاز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: این کانون تلاش کرد در روزهای کرونایی آموزش های تخصصی خود بر گروه های هدف را در قالب فضای مجازی، استمرار دهد و از طرفی آموزش های پیشگیرانه کرونایی نیز ارائه شد.

این مسؤول ادامه داد: این کانون طرح دیگری به نام پیک سفید سلامت را مورد توجه قرار داد که در این بخش سه هزارو 307 نفر از گروه های هدف ساماندهی شدند و در فضای مجازی آموزش های مختلفی به ویژه در ارتباط با بیماری کرونا با هدف بهره گیری از ظرفیت های آنان، ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین حساسیت خانواده ها ارائه شد.

وی اضافه کرد: تاکنون 675 کودک و نوجوان زنجانی به این طرح مهم پیوستند که از طرفی طرح دیگری با عنوان من فرزند مدافع سلامت هستم نیز برای اولین بار در سطح کشور برگزار شد که باهدف تقدیر و تجلیل گروه های هدفی بود که والدین آنان جزو کادر درمانی محسوب می شوند.

نوری افزود: در زمان حاضر 2 هزار زبان آموز نیز عضو کانون زبان ایران شعبه زنجان هستند که در روزهای کرونایی 40 درصد ریزش داشت بر این اساس از اول فروردین امسال تمامی کلاس های کانون به صورت آنلاین در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام ترم تابستانی کانون زبان نیز بصورت آنلاین بوده و مقرر شده در آینده و با رفع مشکلات موجود ناشی از ویروس کرونا و بخشنامه ستاد کرونا در آینده کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

گفتنی است، در زمان حاضر 17 مرکز کانون ثابت در شهر زنجان و شهرستان‌های تابعه، 12 کتابخانه سیار شهری و روستایی و یک مرکز کتابخانه پستی خدماتی را در زمینه های فرهنگی، هنری و ادبی به گروه های هدف تحت پوشش ارائه می کنند.

*س_برچسب‌ها_س*