یک‌شنبه 10 تیر 1403

کتابی با موضوع خاطرات و وصایای شهدا درباره انتخابات

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
کتابی با موضوع خاطرات و وصایای شهدا درباره انتخابات

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، با شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، مدتی است که دغدغه کشور حول انتخابات چرخیده و صدای عقربه‌ها تا لحظه فرا رسیدن این رویداد، از هر چیز بیشتر به گوش می‌رسد. کتاب از جمله منابعی است که می‌تواند مردم را در هر زمینه‌ای آگاه ساخته و آن‌ها را برای تصمیم‌گیری درست و هوشمندانه‌تر، آماده سازد. طبیعتا، موضوع انتخابات و مشارکت سیاسی نیز از این قاعده...

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، با شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، مدتی است که دغدغه کشور حول انتخابات چرخیده و صدای عقربه‌ها تا لحظه فرا رسیدن این رویداد، از هر چیز بیشتر به گوش می‌رسد.

کتاب از جمله منابعی است که می‌تواند مردم را در هر زمینه‌ای آگاه ساخته و آن‌ها را برای تصمیم‌گیری درست و هوشمندانه‌تر، آماده سازد. طبیعتا، موضوع انتخابات و مشارکت سیاسی نیز از این قاعده مسثنی نیست. کتاب‌های بسیاری پیرامون این موضوع به تحریر درآمده‌اند تا در کنار گوشزد کردن اهمیت نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور، آن‌ها را با معیارهای افراد اصلح آشنا سازد.

کتاب «اثر انگشت» یکی از این منابع است. کتابی که شامل خاطرات و وصایای شهدا در موضوع انتخابات بوده و همراه با بیانات امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب به رشته تحریر درآمده است. این کتاب به همت انتشارات حماسه یاران چاپ شده و راهنمای خوبی برای کسانی است که دوست دارند در انتخابات ریاست جمهوری پیشرو بهترین فرد را برای تصدی مسئولیت ریاست جمهوری انتخاب کنند.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:

«از آنجا که شهدا برای همیشه و به تأسی از سید و سالارشان؛ حضرت مصباح الهدی (ع) چراغ‌های روشن در ظلمت دنیای مادی‌اند، راه و رسم شان در همه عرصه‌ها از جمله عرصه مشارکت سیاسی می‌تواند سرمشق و الگویی مناسب باشد.»

در «اثر انگشت» صحبت‌های شهدا درباره انتخابات و یا روایت نزدیکان‌شان از معیارهایی که برای انتخاب فرد اصلح داشتند، بیان شده است. شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از جمله کسانی‌اند که اظهارنظرشان در کتاب به چاپ رسیده است.

از جمله چهره‌های شاخص که در این کتاب روایتی ازشان مطرح شده است می‌توان به شهید سعید سیاح طاهری، شهید حسن طهرانی مقدم، شهید هادی باغبانی، جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان، شهید مهدی زین الدین، شهید یوسف کلاهدوز و... اشاره کرد.

«اثر انگشت» که در سال 1398 به چاپ رسید را می‌توان در دسته سیره شهدا جای داد. مسأله محوری مولفان آن، بحث مشارکت سیاسی، و به‌طور خاص شرکت در انتخابات است و کوشیده‌اند سه واژه «حضور» و «شهید» و «انتخاب» را کنار یکدیگر بگذارند و یکی از مبانی جمهوری اسلامی، یعنی حق مردم در تعیین سرنوشت‌شان را، با توجه به خاطرات و سخنان شهدا تبیین کنند. از منظری دیگر، این کتاب، بر یکی از وجوه زندگی سعادتمندانه - که ویژگی ممتاز شهدای ماست - درنگ می‌کند و با نشان دادن الگوهایی از زندگی شهدا، خواننده را برای ماندن در صراط مستقیم راهنمایی می‌کند.