جمعه 7 اردیبهشت 1403

کشف 15 دستگاه ماینر قاچاق در زنجان

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
کشف 15 دستگاه ماینر قاچاق در زنجان

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف تعداد 15 دستگاه ماینر قاچاق به ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.

ایرج خانی‌پور امروز در گفت‌وگو با فارس در زنجان اظهار کرد: در پی گزارش واصله مبنی بر استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در منزل شخصی و واحد تولیدی در سطح شهرستان زنجان ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از این محل‌ها تعداد 15 دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این دستگاه‌های کشف شده را بالغ بر 4 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کردند، اظهار داشت: در این رابطه دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه پلیس با قاچاقچیان بدون هیچ مماشاتی برخورد قانونی می‌کند، گفت: بر اساس تبصره 4 ماده 118 قانون مبارزه با قاچاق، کالاهای اساسی که در سایت سیستم جامع انبارها ثبت نشود قاچاق محسوب می‌شوند.

خانی‌پور خاطرنشان کرد: استفاده از دستگاه‌های ماینر، نیاز به مصرف برق زیادی دارد لذا تولیدکنندگان با استفاده از برق دولتی و به صورت غیرمجاز اقدام به راه‌اندازی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال می‌کنند و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از شهروندان خواست، برای کمک به اقتصاد جامعه و جلوگیری از استفاده غیر قانونی از برق یارانه‌ای توسط سودجویان در صورت اطلاع از اینگونه موارد، موضوع را سریعا از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.