دوشنبه 9 مهر 1403

کلاهبرداری همستر کامبت از میلیون ها نفر | دلایل شکست این پروژه چه بود؟

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
کلاهبرداری همستر کامبت از میلیون ها نفر | دلایل شکست این پروژه چه بود؟

پس از لیست شدن توکن همستر، بسیاری از افرادی که وقت و انرژی خود را صرف ایردراپ این پروژه کرده بودند، از نتایج ناامید شدند. آن‌ها ضمن ابراز نگرانی، این وضعیت را یک کلاهبرداری بزرگ نامیدند. این نارضایتی نشان دهنده عدم تحقق انتظارات بازیکنان و سرمایه‌گذاران است و به نظر می‌رسد که این پروژه با چالش‌های جدی روبرو شده است.

روز 5 مهر 1403، انتظارهای طولانی مدت به پایان رسید و توکن همستر کامبت رسماً در صرافی های ارز دیجیتال به ثبت رسید. این رویداد باعث شد تا میلیون ها نفر در نقاط مختلف جهان، از جمله ایران، خود را برای خرید و فروش این توکن آماده کنند.

با این حال، پس از لیست شدن توکن، بسیاری از افرادی که وقت و انرژی خود را صرف ایردراپ این پروژه کرده بودند، از نتایج ناامید شدند. آن‌ها ضمن ابراز نگرانی، این وضعیت را یک کلاهبرداری بزرگ نامیدند. این نارضایتی نشان دهنده عدم تحقق انتظارات بازیکنان و سرمایه‌گذاران است و به نظر می‌رسد که این پروژه با چالش‌های جدی روبرو شده است.

در بیست و ششم سپتامبر، بازی معروف کلیکی همستر کامبت به‌طور رسمی با توکن HMSTR در صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال عرضه شد. با این حال، این ایردراپ در نهایت موجب ناامیدی بازیکنان این بازی شد که ماه‌ها وقت خود را صرف آن کرده بودند. در ادامه به اصلی‌ترین دلایل شکست این ایردراپ پرداخته خواهد شد.

تقسیم ناعادلانه پاداش‌ها

به‌دنبال اجرای ایردراپ، تعداد زیادی از کاربران از دریافت ایردراپ منع شدند و به‌عنوان اعضای واجد شرایط شناخته نشدند. تیم فنی این بازی، سیستم ضدتقلب را اجرا کردند که باعث حذف بسیاری از کاربران شد. همین تغییر استراتژی در لحظه آخر، باعث خشم بسیاری از کاربران بازی شد.

تاخیر‌های چندباره و تغییر یکباره قوانین

بر اساس برنامه‌ریزی اولیه، ایردراپ همستر کامبت باید در جولای 2024 تکمیل می‌شد، با این وجود برنامه ایردراپ به‌دلیل مشکلات فنی، با تاخیر مواجه شد. در انتهای ماه آگوست، تیم فنی اعلام کردند که ایردراپ در سپتامبر رخ خواهد داد. با این وجود، چنین تاخیری باعث ناامیدی کاربران بازی شد.

همچنین تیم بازی تنها چند روز پیش از ایردراپ اعلام کردند که 88.75 درصد از توکن‌ها میان بازیکنان توزیع خواهد شد و 11.25 درصد باقی‌مانده تا جولای 2025 توزیع نخواهد شد.

قیمت پایین لیست شدن توکن

یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌ها، قیمت توکن همستر در زمان لیست شدن بود. متاسفانه، این ترس به حقیقت پیوست و قیمت ابتدایی عرضه 0.01 دلار تعیین شد. قیمت این توکن پس از آغاز معاملات با افت شدید 20 تا 30 درصدی مواجه شد و باعث ناامیدی سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت و بلندمدت شد و در زمان نگارش این گزارش با قیمت 0.006034 دلار معامله می‌شود و در شبانه‌روز گذشته با 10.62 درصد کاهش قیمت مواجه شده است.

مشکل فروش توکن‌های همستر

پس از دریافت تنها چند دلار در ایردراپ، کاربرانی که ساعت‌ها زمان خود را صرف بازی کردند، انتقاد زیادی از تیم فنی همستر کامبت کردند. از نظر آنها، تیم این بازی به کاربران خود خیانت کرده و وقت آنها را برای دریافت 5 تا 10 دلار، تلف کرده است.

همچنین افرادی که تعداد توکن‌های محدودی دریافت کرده بودند، در فروش آنها با چالش مواجه شده بودند. برای مثال صرافی بایننس دارای محدودیت معامله 5 دلاری است و همین مسئله فروش توکن‌ها را برای تعدادی از کاربران غیرممکن کرد.

قطع کیف‌پول تلگرام

به‌دنبال آغاز معاملات توکن بازی، کیف‌پول تلگرام با مشکلات فنی در بلاکچین TON مواجه شد. در همین راستا، به‌دنبال ازدحام در این شبکه، بسیاری از کاربران امکان دسترسی به توکن‌های بازی را از دست دادند و از همین جهت، با ناامیدی مواجه شدند.

کلاهبرداری همستر کامبت از میلیون ها نفر | دلایل شکست این پروژه چه بود؟ 2
کلاهبرداری همستر کامبت از میلیون ها نفر | دلایل شکست این پروژه چه بود؟ 3