شنبه 7 مهر 1403

کمبود پیست مشکل اصلی ورزشکاران اسکیت در یزد است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کمبود پیست مشکل اصلی ورزشکاران اسکیت در یزد است

یزد - ایرنا - رییس هیات اسکیت یزد گفت: برای توسعه این رشته جذاب ورزشی به حداقل سه پیست استاندارد در مرکز استان نیاز است که برای انجام آن به همکاری خیران و همراهی و پیگیری مسوولان برای تامین 25 میلیارد ریال بودجه نیاز داریم.

حمیدرضا عاقبت‌بخیری شامگاه سه‌شنبه در حاشیه جلسه این هیات در گفت و گو با ایرنا محل ساخت این سه پیست را آزادشهر، ورزشگاه شهید نصیری و ورزشگاه بزرگ شهر ذکر کرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در شهرستان یزد با بیش از 600 هزار نفر جعیت تنها یک پیست ورزشی وجود دارد که به خاطر استقبال زیاد علاقه‌مندان به هیچ وجه جوابگو نیست و باید برای حل آن اقدام کرد.

رییس هیات اسکیت یزد اظهار کرد: در این خصوص تاکنون با مسوولان ورزش جلسه هایی برگزار و پیگیری هایی نیز انجام شده است امیدواریم با اختصاص بودجه مورد نیاز بتوان برای توسعه آن، پاسخگویی ورزشکاران بود.

به گفته عاقبت‌بخیری، هم‌اکنون حدود پنج هزار نفر در تمامی رده‌های سنی به خصوص نوجوانان و جوانان دختر و پسر به صورت دایمی در استان به این ورزش اشتغال دارند.

وی تصریح کرد: از این تعداد 600 نفر که 65 درصد آنها را دختران و بانوان تشکیل می‌دهند در این رشته به صورت سازماندهی شده و تحت پوشش بیمه ورزشی فعالیت دارند.

استان یزد 48 هیأت ورزشی و افزون بر 62 هزار بیمه شده زیر پوشش در رشته‌های مختلف دارد، جمعیت استان یک میلیون و 200 هزار نفر است.

*س_برچسب‌ها_س*