یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

کمک بزرگ پلیس ایران به بلژیک + جزییات

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
کمک بزرگ پلیس ایران به بلژیک + جزییات

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف بیش از یک تن و 200 کیلوگرم مخدر حشیش از قوطی‌های رب در گمرک مرزی میلک خبر داد.

سردار رضا بنی اسدی فر در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی قبل یک دستگاه خودروی تریلر با بار ترانزیتی رب گوجه فرنگی، از یکی از کشورهای همسایه شرقی به گمرک مرزی میلک وارد شد. در این تریلر 1796 قوطی رب 900 گرمی بسته‌بندی شده بود.

وی با بیان اینکه مقصد اولیه این تریلر که تحت عنوان شرکت حمل و نقل مشخصی قصد عبور از کشورمان را داشت، گمرک منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی در هرمزگان بود، گفت: بنا بود که در ادامه این بار از طریق کشتی به کشور بلژیک انتقال داده شود.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به مشکوک شدن ماموران به این فرد، گفت: ماموران در توزین اولیه، بار خالص کامیون را 18 تن و 640 کیلوگرم ارزیابی کردند. اما با توجه به اینکه تاکنون سابقه صادرات رب از یک کشور شرقی به بلژیک وجود نداشت، ماموران در یگان حفاظت گمرک به این موضوع مشکوک شده و با انتقال خودرو به انبار گمرک بررسی‌های تکمیلی خود را آغاز کردند که در جریان آن ابتدا سوابق چند ماه گذشته حمل این نوع بار به مقصد بلژیک در سطح گمرکات مورد بررسی قرار گرفت اما سابقه‌ای در این خصوص یافت نشد.

بنی اسدی فر با بیان اینکه همین موضوع شک ماموران را بیشتر کرد، گفت: کارکنان یگان حفاظت گمرگ با استفاده از سگ‌های موادیاب خودرو و داخل آن را بررسی کردند اما نتیجه‌ای به دست نیامد. در ادامه با توجه به شک ماموران تصمیم به بررسی بیشتر گرفته شد. از طرفی مسئولان شرکت حمل و نقل کشور همسایه نیز مستمراً، در پی تعیین تکلیف این بار بوده و در صورت از بین رفتن قوطی‌ها و عدم کشف مواد مخدر یا هر تخلف دیگری باید نسبت به جبران خسارات اقدام می‌شد.

وی ادامه داد: سرانجام گزارشی جامع، به مرجع قضائی ارسال و تصمیم بر باز کردن همه قوطی‌های رب گوجه فرنگی گرفته شد. از این رو پس از صدور دستور قضایی و تخلیه بار یکایک قوطی‌های بریده شده مشخص شد که شک ماموران درست بوده و قاچاقچیان مواد مخدر با ترفندی جدید اقدام به جاسازی بسیار ماهرانه مواد مخدر از نوع حشیش با بسته‌بندی خاص و با پوشش پلاستیک کرده‌اند. بسته‌بندی این مواد به نحوی بود که بوی مواد مخدر قابل استشمام توسط سگ های مواد یاب هم نبود.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا خاطرنشان کرد: کارکنان یگان حفاظت گمرک مرزی میلک پس از این اقدام، موفق به کشف و ضبط مقدار یک تن و 232 کیلو و 400 گرم مواد مخدر از نوع حشیش شده و راننده این خودرو را نیز به عنوان متهم دستگیر و خودرو به همراه مواد مخدر مکشوفه برابر دستور مرجع قضائی تحویل عوامل انتظامی شهرستان زابل شد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.