چهارشنبه 18 مهر 1403

کمیته احیا برای کمک به جهش تولید در اتاق بازرگانی زنجان تشکیل شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کمیته احیا برای کمک به جهش تولید در اتاق بازرگانی زنجان تشکیل شد

زنجان - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: نگاه ویژه‌ای به تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید» داریم که در این راستا کمیته احیا برای کمک به واحدهای تولیدی استان در اتاق بازرگانی زنجان تشکیل شده است.

علی یگانه‌فرد روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان افزود: اتاق بازرگانی برای کمک به رفع مشکلات و افزایش تولید واحدها حمایت لازم را از صنایع به عمل می‌آورد که یکی از نمونه‌های آن تشکیل کمیته احیا است.

وی اظهار داشت: به‌رغم اینکه شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در زنجان واحدهای تولیدی را تحت تاثیر قرار داده اما واحدها وظایف خود را در تامین اقلام بهداشتی و پزشکی مورد نیاز در زنجان به خوبی ایفا کردند.

یگانه‌فرد با بیان اینکه واحدهای تولیدی با تولید و توزیع اقلام بهداشتی به میزان چهار میلیارد تومان به مبارزه با بیماری کرونا کمک کردند، افزود: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر رزمایش «کمک مومنانه» واحدهای تولیدی در این راستا نیز به‌رغم تمام مشکلات، پیشقدم خواهند بود.

وی با اشاره به عملکرد شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان گفت: سال گذشته 13 جلسه اصلی و 9 جلسه کارشناسی برگزار شد که 121 مصوبه داشت و 66 درصد مصوبات، تحقق یافت.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان اظهار داشت: در سال‌های 92 تا 97 نیز به ترتیب چهار، 2، 11، 6، هفت و سه جلسه برگزار شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز گفت: واحدهای تولیدی در وضعیت سخت و دشوار کنونی، دچار چالش‌های بزرگی بوده و زمان برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

محمود ضرابی افزود: به همین دلیل انتظار می‌رود تا مشکلات واحدها با همت مدیران دولتی، سریع حل شود.

وی با بیان اینکه زنجان در بخش پوشاک و نساجی، رتبه دوم کشور را دارد، اظهار داشت: اکثر واحدهای تولیدی در این بخش در ماه‌های بهمن و اسفند 98 در قبال فروش محصولات خود، چک دریافت کرده‌اند اما به دلیل شرایط موجود، چک‌ها نقد نشده و واحدها به سختی، حقوق و مزایای کارکنان خود را پرداخت کرده‌اند.

ضرابی خاطرنشان کرد: این واحدها به قطع در فروردین‌ماه با مشکلات زیادی مواجه شدند که انتظار می‌رود پرداخت تسهیلات حمایتی دولت برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، تسریع شود.

وی ابراز کرد: در خصوص امهال اقساط بانکی واحدهای تولیدی و صنعتی نیز متاسفانه به‌رغم ابلاغ بخشنامه سراسری، برخی بانک‌ها آن را اجرا نمی‌کنند در حالی که در شرایط کنونی، تولیدکنندگان به فکر حفظ نیروها و اداره واحد خود هستند.

ولی‌الله منصوری، عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز گفت: برای جامه عمل پوشاندن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید در شرایط کنونی، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان باید در اولویت کاری مسؤولان امر باشد.

وی افزود: تشویق و جذب سرمایه‌گذاری جدید با حمایت از بخش خصوصی نیز باید در اولویت کاری باشد تا بتوان به جهش تولید، کمک کرد.

در این جلسه، چند تن از مدیران دستگاه‌های اجرایی و واحدهای صنعتی نیز به بیان نظرات، پیشنهادات و مشکلات خود پرداختند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*