دوشنبه 16 مهر 1403

کمیته امداد گلستان از 2 هزار کودک دچار سوء تغذیه حمایت می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کمیته امداد گلستان از 2 هزار کودک دچار سوء تغذیه حمایت می‌کند

گرگان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت که این نهاد در حال حاضر از 2 هزار کودک زیر پنج سال دارای اختلال رشد و سوء تغذیه با ارائه سبد غذایی ماهانه حمایت می‌کند.

عیسی بابایی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سبد غذایی در قالب ارائه کارت خرید در اختیار خانواده ها قرار می گیرد تا آنها بتوانند اقلام مورد نیاز از جمله مواد لبنی و پروتئینی را از فروشگاه‌های منتخب خریداری کنند.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 14 میلیارد ریال اعتبار برای کاهش سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال گلستان هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان افزود: این کودکان پس از پایان یک دوره 6 ماهه مورد پایش قرار می‌گیرند و در صورت بهبود شرایط تغذیه، جای خود را به کودکان جدیدی جایگزین خواهند داد.

بابایی گفت: کمک به رفع سوءتغذیه کودکان، یک طرح مشارکتی - حمایتی بین وزارت بهداشت و کمیته امداد است که با هدف کمک به رفع سو تغذیه کودکان نیازمند اجرا می شود.

بر پایه آمار سازمان بهداشت جهانی، سوءتغذیه بزرگترین عامل مرگ و میر کودکان به شمار می رود که کمبود و کیفیت نامناسب مواد غذایی از مهم‌ترین دلایل آن است.

مدیرکل کمیته امداد گلستان همچنین کمک به رفع سوءتغذیه زنان باردار و شیرده را از دیگر خدمات این نهاد اعلام کرد و افزود: کمیته امداد با همکاری بنیاد علوی در 6 ماه نخست امسال 4 میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار برای تهیه و دریافت سبد غذایی به 631 نفر از مادران باردار و شیرده استان اختصاص داد.

کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان 145 هزار نفر از مجموع جمعیت یک میلیون و 869 هزار نفری گلستان را زیر پوشش خدمات خود دارد.

*س_برچسب‌ها_س*